Gå til innhold

[Løst] Ny Gamer pc. 10-12K


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt på å gå til innkjøp av en ny gamer pc og lurte på om noen hadde noen gode tips om hva jeg burde gå for.

 

Har HDDs og SSD fra før av. Har også hatt veldig gode erfaring med

Fractal Design R2 (både utseende og lydmessig) og har derfor bestemt meg for å kjøpe Fractal Design Define R4 Black Pearl.

 

Det jeg lurer på er hva jeg bør kjøpe av cpu,gpu,psu,hk osv.

 

Utifra et jeg har lest vil det være optimalt for en gamer å gå for en Intel CPU fremfor en fra AMD (ytelsesmessig) og av det jeg har fått med meg kommer Intel med sin nyeste generasjon i juni (haswell), og regner med at Nvidia kommer med GTX7xx snart? Er dette noe jeg bør vente på ?

 

Alle tips blir godt tatt imot. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, med tanke på pris er det lurt å vente, siden eldre modeller faller ofte noe i pris.

 

Kan gi deg en grunnlegende råd:

Når vi snakker om 1555 (Haswell) antakelig blir i5 4670K etterkommeren til de over, så spørs om vi ser så veldig mye bedre ytelse kanskje 10% eller noe slik, så det er heller forhåpenligvis snakk om overklokking muligheter og kanskje thounderbolt blir mere standard og kanskje også 6x USB3 porter der usb2 droppes helt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vile ikke ha ventet på Haswell og GTX 7xx. Kommer ikke til å bli så store forskjeller, og hvis du har lyst på PC nå, så kjøper du PC nå. Her er en god start:

 

i5-3570k

Radeon 7970 (eventuelt GHz edition)

8/16GB 1600MHz RAM

Corsair HX 750W

Asus P8Z77-V Pro

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

post-213676-0-49038200-1367402561_thumb.png

 

i5 3570K og Titan blir veldig flaskehals, i5 er bare ikke god nok for den. Ville heller kjøpt i7 3930K eller 3770K for noe slikt.

Lenke til kommentar

i5 3570K og Titan blir veldig flaskehals, i5 er bare ikke god nok for den. Ville heller kjøpt i7 3930K eller 3770K for noe slikt.

 

i53570k veldig flaskehals med titan? skjer ikke. i5 3570k er så og si best i gaming av det som er på markedet i dag (i7 3770k er kanskje 1-2 fps raskere, kun fordi den er klokket 0.1ghz høyere, ikke fordi i7- har hyperthreading, det har ikke noe si i gaming) Du må nok kasnkje opp i 4 GTX TITANS før i5 blir flaskehals.

Lenke til kommentar

i53570k veldig flaskehals med titan? skjer ikke. i5 3570k er så og si best i gaming av det som er på markedet i dag (i7 3770k er kanskje 1-2 fps raskere, kun fordi den er klokket 0.1ghz høyere, ikke fordi i7- har hyperthreading, det har ikke noe si i gaming) Du må nok kasnkje opp i 4 GTX TITANS før i5 blir flaskehals.

 

Med mindre du kjører 3 skjermer i full HD er Titan null vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...