Force Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Hei folkens. Jeg kan ikke komme meg inn i mappen i vanlig bruker. Men det går fint med root og kjører filene uten problemer. Jeg vil ha tilgang til den igjen. Hvordan gjenoppretter jeg tilgang ? Permissions "________" could not be determined. Unreadable. Mvh Force. Endret 30. april 2013 av Force Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Kan du gi oss output av: ls -al [path] ? Jeg vet ikke hvordan du skal ha klart å rote til permissions. Er det hele /home som er brukket? Endret 30. april 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
glad Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) *snip* Til TS: chown brukernavn:users mappenavn -R eller mulig det var users:brukernavn Du får bare prøve. Endret 1. mai 2013 av hernil Fjernet sitat og svar på slettet innlegg Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Det er ikke lurt om det er snakk om feil dir. Det er owner:group forresten. Endret 30. april 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 ... og parameteren -R kommer rett etter programnavnet. Altså chown -R user:group /sti/til/mappe. Spørsmålet er rett og slett hvilken mappe du har tullet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå