Gå til innhold

[Løst] Nye hodetelefoner klassen 1.5-2.500kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på jakt etter hodetelefoner i klassen 1.5-2.500kr, men jeg har egentlig ikke noen grense. Jeg ønsker mye bang-for-the-buck. De kommer hovedsaklig til å bli brukt på bussen til/fra jobb og skole så jeg ønsker ikke 6.35mm jack kabel som er 3m lang.

 

De vil selvsagt bli mye brukt til musikk og gaming. Det er litt vanskelig å pinpointe noen nøyaktig musikk som vil bli spilt da jeg hører på alt fra Vassendgutane til alt mulig rart av elektro. Uansett, god bass er viktig :)

 

Låner nå min far sitt Beyerdynamic DT 770 Pro LE 32ohm og jeg er egentlig veldig fornøyd med disse. Det største trekket på disse er for min del bøylen som blir for hard.

 

Mitt spørsmål er da:

 

Hvilke hodetelefoner er det som gjelder?

 

Hvordan stiller Fanny Wang 2003 DJ/3000ANC, Denon AH-D340, Beats Dr.Dre Studio, Bose Quiet Comfort 15 eller Monster Inspiration i forhold? Dette er jo bare noe av utvalget. Jeg som ikke vet helt hva jeg vil ha blir litt rådløs her :ermm:

 

Takk så mye for input!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hodetelefonene du nevner (om vi ser vekk fra DT770) er det motsatte av "bang for the bucks".

 

Hva mener du med at bøylen på DT770 blir for hard? Klemmer de for hardt på hodet, eller snakker du om for hard polstring? Selv syns jeg DT770 er veldig komfortable, men kanskje noe stor for portabel bruk.

 

Vil du ha heldekkende klokker, eller går det også fint med klokker som hviler på ørene?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Polstringen blir for hard om jeg har hodetelefonene midt på hodet. Om jeg tilter øreklokkene fremover går det greit, men da er det en liten far for at jeg kan miste de. Tenker da på om jeg går rundt i byen o.l :)

Kan godt ha klokker som hviler ørene, men det hadde vært greit med hodetelefoner som ikke lakk såå mye lyd. Portapro er jo absolutt verstingen her.

 

Edit: Takker for respons iFire. Skal ta en titt på Logitech hodetelefonene Visste faktisk ikke at Logitech satset på denne type hodetelefoner. Hvordan er disse i forhold til DT 770?

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Om hodetelefonene ligger på ørene eller rundt er ikke det mest avgjørende for hvor godt de isolerer.

 

Hodetelefoner som hviler på ørene:

Beyerdynamic DT1350

Sennheiser HD25

Sennheiser Amperior

 

Disse er veldig lik og selv om det finnes forskjeller kan alle tre kan skryte av god byggekvalitet, god lydisolasjon og god lyd. I tillegg har de fordelen med at de aldri faller av hodet ditt. Det som imidlertid trekker ned er at de for enkelte ikke er så veldig komfortable da de klemmer veldig hardt på ørene. Prøv før du kjøper!

 

Hodetelefoner med heldekkende klokker:

Beyerdynamic DT770

Audio Technica ATH M50

Shure srh940

V-MODA m100

Logitech UE6000

Sennheiser Momentum

 

Disse varierer en del i pris, funksjoner, lyd og tilgjengelighet, men alle vil være gode kjøp.

 

Jeg anbefaler deg å lese litt rundt om disse modellene for å se om det er noe som er aktuelt for deg. Selv har jeg prøvd alle disse i varierende grad, og HD25 har jeg for øyeblikket på hodet.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Polstringen blir for hard om jeg har hodetelefonene midt på hodet. Om jeg tilter øreklokkene fremover går det greit, men da er det en liten far for at jeg kan miste de. Tenker da på om jeg går rundt i byen o.l :)

Kan godt ha klokker som hviler ørene, men det hadde vært greit med hodetelefoner som ikke lakk såå mye lyd. Portapro er jo absolutt verstingen her.

 

Edit: Takker for respons iFire. Skal ta en titt på Logitech hodetelefonene Visste faktisk ikke at Logitech satset på denne type hodetelefoner. Hvordan er disse i forhold til DT 770?

Jeg vil si at begge er bedre enn dt770. Les litt på head-fi.org, ekstremt mange ble positivt overrasket av UE6000! Og Sennheiser Momentum er en lekkerbisk, designmessig, lydmessig og hvor enkel den er å kjøre. Den har bare 18 ohm (!), som vil si at den er ekstrem enkel å få høy lyd fra mobilen din.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

B&O P5 er vel også et ålreit alternativ i den prisklassen.

Du betaler da litt mer for design og litt mindre for lyd, men om design er viktigst er de jo, etter min mening, ganske høyt på listen over pene hodetelefoner. Lyden er heller ikke dårlig, men ligger et lite hakk bak andre hodetelefoner i den prisklassen.

 

Edit: Det er forresten B&W som står for Bowers & Wilkins.

 

Beats Pro. Alle kjendisene bruker dem, så da må de jo være suuuperbra

Ja, og alle modeller har spiseforstyrrelser, så da må jo det være suuuperbra

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nevne tilslutt at valget mitt ble Logitech UE 6000. Valgte da på bakgrunn av design og funksjoner. De er nå bestilt forhåpentligvis får jeg de Lørdag eller Mandag med ekspress.

Takk så mye for input folkens! :thumbs:

Skriv om du likte dem eller ikke! (Det kan være smart å kjøpe en DAC (Lydkort), som en portabel Fiio E07K. Dette er en hodetelefonforsterker med DAC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...