Gå til innhold

PowerSupply

Frzr

Anbefalte innlegg

Jeg har et powersupply på 300w som jeg tror er forlite til min pc. Jeg føler at pcn min ikke funker optimalt. Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny. Tingen er den at jeg ikke har peiling i det heletatt på powersupply og håper på at dere kan hjelpe meg. Jeg vil helst ikke betale for mye for en men hvis det er nødvendig så gjør jeg det.

PS: jeg trenger ikke en stillegående :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Er de billige Q-Tec Strømforsyningene for dårlige?!?! hvis ja, hvorfor?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke det litt feil å bare klippe ut deler av testen og ikke alt?

"Dette er ikke Q-tec der gør dette, alle PSU producenter angiver i dag deres PSU'er med peak Watt, og det fremgår i øvrigt tydeligt af kope.dk's hjemme side hvad PSU'en reelt yder."

Her er resten som sier at alle produsenter oppgir peak Watt......

Og konklusjonen : "Alt i alt et udemærket produkt til dig der trænger til lidt mere power, uden at ville ofre en bonde gård."

Så denne testen anbefaler jo strømforsyningen , så det er jo ingen grunn å holde seg borte fra den , slik som enkelte her foreslår........

Lenke til kommentar

Har faktsik akkurat den (fulgte med kabinettet mitt). Han har rett i at den bråker endel når det er varmt - temp regulerte vifter.

Bomma litt med goopen, så cpu'n min lå på 60 grader, og da tok viftene av. Da jeg testet med pa og ikke goop, 40 grader, var den mye bedre.

Legg merke til at jeg kun har denne som vifte foreløpig, og et rimelig tett kabinett, så med skikkelig lufing og en 12dbA eller 2 blir det nok ikke så ille støy.

Allikevel - har du penger til det så legg litt i en beQuiet fra 3dfxcool.no

Det er min anbefaling, noe jeg skal følge selv når jeg har dineros

(og når problemet i siggen er løst... :( )

Lenke til kommentar
ikke kjøp det rasket der, det støyer, spenningen fluxerer som en vill flodhest og hvis du er så uneldig som meg så går 12V railen heden.

bortkasta penger, kjøp heller en antec!

snakker du om q-tech eller beQuiet?

Kan være greit å presisere eller quote når det er snakk om flere produkter i denne tråden... Ikke alle som vet hva du tenker oppe i hodet ditt ;)

Lenke til kommentar

men det er kjipt å spytte ut 8-900,- på bakrunn av en følelse. Hvis alt virker, og man ikke har noe grunn til å bytte psu, så la den sitte.

Liker ikke å basere meg på "følelser" av at ting er feil. Det er bedre å finne ut.

Viser maskinen symptomer på å lide under en svak psu? I så fall hvilke?

Lenke til kommentar
Jeg føler at pcn min ikke funker optimalt.

Hvis din maskin fungerer uten feil er det ingen vits å bytte psu.

Hmmm, og konklusjonen blir at...

frzr vil bytte psu

jeg misforsto nok litt ,trodde han mente pc en ville bli (raskere) da han skrev optimalt.Klart han må bytte når den har feil.

Lenke til kommentar
kjøp enermax 350W fra 3dfxcool.no

den yter enormt bra, anbefales dessuten til vapochill

kan kjøpe superflower istedet, akkurat samme psu med annet navn og billigere :D

nei det er ikke det!

har en superflower 370W, den yter dårligere.

de har noe samme på 3,3V og 5V, men på 12V har enermaxen 10A mere.

skal oppgradere fra superflower(Lepont) 370W til enermax 350W pga. dårlig 12V på superfloweren!

ikke det samme i det hele tatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...