paithlezz Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg drikker alt for mye brus og energidrikk og trenger å avvenne meg dette. Må finne noe som er bedre for både tenner og kropp. Ikke noe problem å få i meg vann og melk, men vil ha noe godt for når jeg ser kamp eller spiller osv. Går for det meste i sprite, cola, red bull, battery og one. Har prøvd å starte med fun light men smaker ikke godt nok. Har lenge tenkt på at det kanskje finnes noe pulverposer man blander med vann for å få god smak. Hører ofte de eldre sier red bull smaker som bruspulver. Kanskje bestille en haug fra ebay elns hvis det finnes noe godt? Kom med tips! Lenke til kommentar
Salior Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Prøv Farris sin Mango&papaya, i min mening den beste fra Farris 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Zeroh saft er veldig god, ser slik ut http://www.thedieline.com/storage/post-images/Zeroh-06.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1359890963271 Endret 30. april 2013 av Mr. A 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Jeg slutta for mange år siden. I stedet begynte jeg å drikke vann. Drikker brus maks to ganger pr mnd nå, uten at det overhodet er noe savn. Drikker aldri lightbrus, da jeg følte at det ga meg lyst på sukker da jeg drakk det, i tillegg til at jeg ikke tror det er bra for kroppen. Alternativer: Fins mye god te i tusenvis av ulike smaker, kan evt. søtes med sukker eller honning. Vann selvsagt. Kjøp sitronsaft. Om du får lyst på brus, ha litt sitronsaft i vannet ditt. Samme konsept som Farris osv, men mye billigere. Edit: Dersom du har vært en stordrikker av brus, kompenser for energitapet med å spise litt mer ordentlig mat i stedet! Endret 30. april 2013 av Aiven 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Ikke drikk light i hvert fall! Da kan du like gjerne drikke brus, for light bruk inneholder en rekke stoffer som er like skadelig på kroppen som sukker. Hva med tropisk juice, men ett betydelig redusert sukkermengde? 1 Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Pepsi Max eller Cola Zero. Jeg har samme problem, men så lenge jeg får i meg kullsyre så overlever jeg.. Endret 8. mai 2013 av Magiii Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Får i deg kullsyre? Kullsyre = gammelt navn på CO2-gass, med andre ord: det ligger i lufta, og du puster det inn hvert sekund. Pepsi Max eller Cola Zero. Jeg har samme problem, men så lenge jeg får i meg kullsyre så overlever jeg.. Og i tilegg: Light-brus smaker ikke spesielt godt, og er temmelig usunt selv om det ikke er like fetende/etsende. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Tror du skjønte hva jeg mente. Light brus er ikke like godt som vanlig brus, nei.. men det funker. Selv drikker jeg pepsi max på ukedager og energidrikker & vanlig brus i helgene. Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Skjønte hva du mente, men jeg er litt glad i å kverulere. Er glad i kullsyre selv. Light-brus får meg til å ville drikke skikkelig brus. Og skikkelig brus er skikkelig usunt, så jeg holder meg til vann i uka. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Vann er selvfølgelig det beste, men det blir alt, alt for kjedelig for meg. Kan drikke det til middag, men ellers må jeg ha pepsi max eller fun light. Helt krise om jeg ikke har noe annet enn vann å drikke til måltidene mine. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Er så bullshit med folk som ikke drikker vann fordi det er kjedelig eller faktisk synes det smaker vondt. For det første så drikker man for å overleve og for det andre kan man sikkert gjøre 1000 ting med vann for å gjøre det mer spennende, men likevel en god del sunnere enn brus. Hvis det er krise å ikke ha noe annet å drikke enn vann burde man kanskje ta noen runder med seg selv ... 3 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Støtter forslaget om å kjøpe noe god te. Jeg ville dog holdt meg langt unna sukker og honning, både fordi det i mine øyne ødelegger en del av smaken, men også fordi det ikke er spesielt sunt. Hvis du vil ha søtere te er det bare å velge riktig type - jeg drikker f.eks. en ginseng oolong nå som har en del sødme i ettersmaken, helt uten tilsetningsstoffer. Gå innom nærmeste tebutikk og kjøp litt forskjellig te i løsvekt. Koster mellom femti og hundre kroner for en liten pose med te, men den varer lenge. Smaker også veldig mye bedre enn te fra pose. Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 jeg fikk syreskader på tennene etter for mye drikking av sukkerdrikker på jobb, jeg har nesten sluttet med det. nå har jeg med med saftflasker med lerum, utrolig god! Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Liker alternativene; Vann + Saft/Sitronsaft, så kan du senke styrken etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ikke drikk light i hvert fall! Da kan du like gjerne drikke brus, for light bruk inneholder en rekke stoffer som er like skadelig på kroppen som sukker. ... Siden du er så skråsikker, hvorfor kontakter du ikke helsemyndighetene? De har en annen mening skjønner du: "De fleste kan redusere sukkerinntak ved å drikke saft, nektar og leskedrikk/brus med søtstoffer i stedet for sukker uten risiko for helsefare fra tilsetningsstoffer." http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/drikke/2007_risikovurdering_av_drikke_med_sukker_og_sotstoffer http://www.matportalen.no/merking/tema/tilsetningsstoffer/efsa_har_gjennomgaatt_to_nye_studier_av_kunstige_sotstoffer Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 En rekke søt stoffer er til skade for kroppen uansett hav norske helsemyndigheter sier... http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse/tema/1407522/tittel/aspartam-oedelegger-hjernen-din http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=612 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Jeg ønsker ikke å komme i en lengre diskusjon her. Men det er klart en rekke søtstoffer er skadelige i en viss mengde. Men tro det eller ei, det finnes bedre forskningskilder enn nrk puls. Dere har ingen grunn til å tvile på EUs og Norges helsemyndigheter. Dette skriver matportalen om aspartam: I likhet med alle tilsetningsstoffer som er tillatt å bruke i Norge og EU er aspartam grundig risikovurdert. Ettersom dette regelverket er EØS basert blir alle risikovurderinger utført av EUs vitenskapskomité for mattrygghet, EFSA. Sukker. Dere burde ikke avvise helsemyndighetenes anbefalinger, det er jo i deres interesse å holde oss unna sykesengen. Statlig sykeforsikring. Anbefalt lesing. Handler om dere: http://www.forskning...3/januar/346047 Ikke drikk lettbrus - og iallefall ikke hver dag, er vanlige helseråd. Men hvorfor? Når du hverken blir tjukk eller syk av å drikke lettbrus, spør redaktør Nina Kristiansen. Endret 9. mai 2013 av Kirchhoff Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Når noen bruker VG sitt debattforum som kilde sier det sitt om hvor seriøs diskusjonen har mulighet til å bli. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Enig med anbefalningen av te. Eventuelt med kunstig søtning om du ikke liker det litt bittert. Synes det er en vanesak. Eventuelt bruke sitron f.eks. Te motvirker faktisk kariesbakterier, gir deg en brukbar mengde koffein (som stort sett bare er sunt), og er fullt av antioksydanter og spormineraler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå