merterje Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 ...står det i et vedlegg jeg har fått tilsendt i outlook-kontoen min: Jeg får ikke åpnet den, hverken ved å klikke på "last ned som zip" eller ved å klikke på "vis på internett" eller heller ikke ved å klikke på selve vedlegget. Jeg vet igrunn ikke hva zip betyr, men det er vel et format, kanskje som jeg må laste ned noe ? eller er det andre måter å få åpnet den på ? Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Du kan laste ned WinRar, eller 7Zip som åpner dette. Veldig enkelt og bruke. Håper dette hjalp deg. Disse programmene pakker ut filene i ZIP filen. Endret 30. april 2013 av HaakonSag Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Zip er en komprimert mappe med filer, bruk 7Zip/Winrar eller noe annet til å få ut filene. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Takk for svar. Jeg tok sjansen å laste ned WinZip og åpnet da vedlegget her, og det funket bra. Jeg prøvde å åpne det i Explorer, men da skjedde det noe rart, det gikk selvsagt ikke an å åpne vedlegget slik, men det rare var at explorer åpnet seg kanskje opp mot 20 ganger, og jeg har trykket bare en gang, et rart fenomen. Endret 30. april 2013 av merterje Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Grunnen til at 20 vinduer med IE ble åpnet, var fordi den lastet ned alle de 20 filene som var i mappen. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Ja det er vel svaret ja. Takker Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 ...står det i et vedlegg jeg har fått tilsendt i outlook-kontoen min: Jeg får ikke åpnet den, hverken ved å klikke på "last ned som zip" eller ved å klikke på "vis på internett" eller heller ikke ved å klikke på selve vedlegget. Jeg vet igrunn ikke hva zip betyr, men det er vel et format, kanskje som jeg må laste ned noe ? eller er det andre måter å få åpnet den på ? Er dette fra en avsender du stoler på? Zip-filer brukes ofte til å spre virus..... Lenke til kommentar
merterje Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Er dette fra en avsender du stoler på? Zip-filer brukes ofte til å spre virus..... Ja det er absolutt fra en avsender jeg stoler på, så der spres det ingen virus fra. Men skal være obs hvis det er fra andre som jeg ikke helt vet. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Er dette fra en avsender du stoler på? Zip-filer brukes ofte til å spre virus..... Zip-filer brukes til å sende flere filer samtidlig. Filer som wjdos.jpeg/mp3/png.exe , eller bare .exe, brukes oftest. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Zip-filer brukes til å sende flere filer samtidlig. Filer som wjdos.jpeg/mp3/png.exe , eller bare .exe, brukes oftest. er det slik å forstå at det kan være virus selv om avsenderen er helt trygg ? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 er det slik å forstå at det kan være virus selv om avsenderen er helt trygg ? Det kan være det ja, men scan filer du får på mail med et antivirusprogram Lenke til kommentar
merterje Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Det kan være det ja, men scan filer du får på mail med et antivirusprogram Det er jo slik at når jeg laster ned en Zip-fil også, at det automatisk ved nedlasting også scannes for virus. Antar at det holder, eller....? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Det er jo slik at når jeg laster ned en Zip-fil også, at det automatisk ved nedlasting også scannes for virus. Antar at det holder, eller....? Vet ikke hvordan antivirusprogrammet ditt funker, men høyreklikk filen>Scan med *sett inn AV her* Lenke til kommentar
merterje Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Vet ikke hvordan antivirusprogrammet ditt funker, men høyreklikk filen>Scan med *sett inn AV her* skjønner ikke helt, skal jeg scanne for virus etter at filen er lastet ned, men selv om jeg høyreklikker kommer det ikke opp noe muligheter for antivirus-scanning. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 skjønner ikke helt, skal jeg scanne for virus etter at filen er lastet ned, men selv om jeg høyreklikker kommer det ikke opp noe muligheter for antivirus-scanning. Hvilket anti-virus har du? Hvis du ikke har noe, er AVG og Avast gode antivirus. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 jeg har AVG Last ned filen, åpne i fil-explorer, høyreklikk, scan with avg. Hvilket mail-program bruker du? Lenke til kommentar
merterje Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 jeg bruker outlook.com, jeg høyreklikker og scanner med AVG, men bortsett fra at maskine arbeider (med et eller annet da) så skjer det ingenting. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 jeg bruker outlook.com, jeg høyreklikker og scanner med AVG, men bortsett fra at maskine arbeider (med et eller annet da) så skjer det ingenting. Du kan også laste ned filen, og scanne med https://www.virustotal.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå