Gå til innhold

Last ned som zip.....

Anbefalte innlegg

...står det i et vedlegg jeg har fått tilsendt i outlook-kontoen min: Jeg får ikke åpnet den, hverken ved å klikke på "last ned som zip" eller ved å klikke på "vis på internett" eller heller ikke ved å klikke på selve vedlegget. Jeg vet igrunn ikke hva zip betyr, men det er vel et format, kanskje som jeg må laste ned noe ? eller er det andre måter å få åpnet den på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg tok sjansen å laste ned WinZip og åpnet da vedlegget her, og det funket bra. Jeg prøvde å åpne det i Explorer, men da skjedde det noe rart, det gikk selvsagt ikke an å åpne vedlegget slik, men det rare var at explorer åpnet seg kanskje opp mot 20 ganger, og jeg har trykket bare en gang, et rart fenomen.

Endret av merterje
Lenke til kommentar

...står det i et vedlegg jeg har fått tilsendt i outlook-kontoen min: Jeg får ikke åpnet den, hverken ved å klikke på "last ned som zip" eller ved å klikke på "vis på internett" eller heller ikke ved å klikke på selve vedlegget. Jeg vet igrunn ikke hva zip betyr, men det er vel et format, kanskje som jeg må laste ned noe ? eller er det andre måter å få åpnet den på ?

Er dette fra en avsender du stoler på? Zip-filer brukes ofte til å spre virus.....
Lenke til kommentar

Er dette fra en avsender du stoler på? Zip-filer brukes ofte til å spre virus.....

Ja det er absolutt fra en avsender jeg stoler på, så der spres det ingen virus fra. Men skal være obs hvis det er fra andre som jeg ikke helt vet.

Lenke til kommentar

Det kan være det ja, men scan filer du får på mail med et antivirusprogram :)

Det er jo slik at når jeg laster ned en Zip-fil også, at det automatisk ved nedlasting også scannes for virus. Antar at det holder, eller....?

Lenke til kommentar

Det er jo slik at når jeg laster ned en Zip-fil også, at det automatisk ved nedlasting også scannes for virus. Antar at det holder, eller....?

Vet ikke hvordan antivirusprogrammet ditt funker, men høyreklikk filen>Scan med *sett inn AV her*

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan antivirusprogrammet ditt funker, men høyreklikk filen>Scan med *sett inn AV her*

skjønner ikke helt, skal jeg scanne for virus etter at filen er lastet ned, men selv om jeg høyreklikker kommer det ikke opp noe muligheter for antivirus-scanning.

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt, skal jeg scanne for virus etter at filen er lastet ned, men selv om jeg høyreklikker kommer det ikke opp noe muligheter for antivirus-scanning.

Hvilket anti-virus har du?

Hvis du ikke har noe, er AVG og Avast gode antivirus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...