Cooky Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg mangler grunnleggende kunnskaper om Internett og tror det er mulig å spore opp folk med kun en IP-adresse. Jeg betaler masse penger til den som hjelper meg med å forstå at det jeg vil ikke er mulig. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 En IP adresse kan fint dras ut av skype username, adresse derimot vil du nok slite sterkt med.. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Tviler på at responsen på slike "gråsone" ting er så bra på dette forumet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Les dette nøye: Det er ikke mulig å finne ut hvem som gjemmer seg bak en IP-adresse. Du kan dog anmelde saken til politiet, men den vil med 100 % sannsynlighet bli henlagt. Jeg skriver «saken» fordi det må ha skjedd noe som er straffbart «nok» til at politiet gidder å bruke tid og penger på å etterforske saken, noe de mest sannsynlig ikke vil. Det er ikke mulig å «hacke» Skype og finne ut hvem som gjemmer seg bak en Skype-profil. Hvis personen bak profilen har registrert seg med falsk e-postadresse, falsk navn og falske opplysninger, vil du ganske enkelt ikke kunne finne ut hvem det egentlig er. Gi opp, og ikke spør etter hjelp til lovbrudd her igjen. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg