morteni55 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hallo, lurte på om noen hadde noen billige, måter å lage hull i kabinettet på, post gjerne et bilde av hullet etterpå så jeg vet at det ikke blir helt skeivt... har lest om vippesag osv, men vil helst bare bruke verktøy som er vanlige å ha for en normal person! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 ta en hammer å slå hardt... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 microplex har en nippeltang eller hva det er for noe, eller så finnes dremel. av de litt mer voldsomme tingene har du trykkluftbor og annet morsomt. Blir jo stilige hull av det Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 microplex har en nippeltang eller hva det er for noe, eller så finnes dremel. av de litt mer voldsomme tingene har du trykkluftbor og annet morsomt. Blir jo stilige hull av det nibblertang Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 så ahr du jo selvfølgelig også laser da Men det er litt i groveste laget, å noe de aller fleste ikke har tilgang til Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg gjør vel ikke tråden bedre med dette men men Mange som har våpen hjemme Blir hull av dem. Har du kraftige saker fks anriket uran blir hullene fine og runde også Hagle blir bare søl Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg gjør vel ikke tråden bedre med dette men men Mange som har våpen hjemme Blir hull av dem. Har du kraftige saker fks anriket uran blir hullene fine og runde også Hagle blir bare søl for å lage viftegrill kan du bare ta hagle å skyte hull... mange små fine hull da seriøst: boremaskin med hullsag som takler metall, evt bare bor hvis hullene ikke er for store... Lenke til kommentar
kokken Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du får bårr som er 60mm, 80,mm osv.... om du skal ha det til vifter... Lenke til kommentar
morteni55 Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 salong-rifla kan jo blir bra da, små fine hull, men tenkte mest på et litt større hull ja, ca 15x20cm, brukte hagla på det andre kabinettet. ble litt stilig egentlig... men pass på å stå på cs 5 meters hold, spredningen er best da, men det var bare min da, kanskje andres hagler har mer eller mindre spredning, så prøv på papir først... PS: Denne metoden egner seg ikke hvis du har tenkt til å montere vifte, for du vil se at kabinettet buler litt inn i ettertid... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 salong-rifla kan jo blir bra da, små fine hull, men tenkte mest på et litt større hull ja, ca 15x20cm, brukte hagla på det andre kabinettet. ble litt stilig egentlig... men pass på å stå på cs 5 meters hold, spredningen er best da, men det var bare min da, kanskje andres hagler har mer eller mindre spredning, så prøv på papir først... PS: Denne metoden egner seg ikke hvis du har tenkt til å montere vifte, for du vil se at kabinettet buler litt inn i ettertid... Tenkte en gang å ta et av mine gamle kabbiser og brette ut, for så å skyte hull med hagla --> Få det til å se ut som det er skutt innenfra og ut. Kunne blitt stilig.. Tydeligvis så er det andre som har tenkt hagle-tanken før.. Fins det bilder?? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du får tak i lokketapper i alle dimensjoner, dra på din lokale verktøy sjappe og spør. Veldig fine å bruke på kabinett da de ikke lager så mye spon som kan drysse ned i alle pci og agp slottene :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Den nibbling-cutteren fra mplex.no var skikkelig lusen å jobbe med. Selve knotten (1x1cm) man skal dytte opp i et hull, ble tykkere på vei nedover (1.1x1cm). Det var et helvete å måtte presse som en gal for hver %!"#%!"# 0.2cm man spiste vekk. Til slutt fant jeg frem dremel-klonen min og kappet vekk de tre resterende sidene på 20 minutter. Brukte sikkert like mye tid på å nibble vekk den første, korte siden. Kan hende det bare var min nibbler som var feilprodusert, men jeg syns den var noe regelrett møkk. Lenke til kommentar
Dmitrij Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hoppesag.. som jeg kaller det (egentlig ikke til å anbefale hvis man har en hissig far.... ble ikke helt rundt) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Dynamitt eller C4... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå