Gå til innhold

NUC som HTPC? Godt valg?

Anbefalte innlegg

Beklager sent svar, plagdes med siste xbmc builden, måtte gå tilbake til v12 for og få passthrough til å fungere :p

Er veldig fornøyd med den, ingen støy, ikke noen frame drops i bd filmer. Skal se på hvordan/om jeg kan Harmony One til og fungere siden den har IR mottaker.

Bruker ikke WIFI kort. Har bare SSD (intel 525) og 8Gb (low volt) ram i den.

Hvilke problemer fikk du med K400?

Har faktisk akkurat denne NUC-en og K400 i en handlevogn hos dustin nå (med 60gb inteldisk og 4gb ram).

Tror du forresten det holder med 4gb?

Tenker å kjøre windows 7, XMBC og muligens Plex.

Har 12tb NAS som bibliotek.

Vurderer også litt lett spilling og kanskje emulering av gamle nintendoklassikere og liknende.

Noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at folk har problemer med Intel 525 SSD (Muligens bare 90GB versjonen).

Problemet er at SSD'n blir for varm, og vil ikke boote.

Noen andre med lignende problemer?

Edit: Er det sånn at man må ha 1.35V minne? Altså kan ikke bruke 1.5V?

Edit2: Ja, ser sånn ut.

Edit3: Det står "1600/1333 MHz memory support". Så jeg kan ikke bruke for eksempel 2133MHz minne?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer innkjøp av NUC D54250WYK snart. Skal brukes til enkel mediabruk (nettsurfing, netflix, spotify, osv).

Tar å skyter inn noen n00b spørsmål:

1. Vet noen når denne kommer til Norge?

2. Kan noen anbefale en bra MSATA disk, samt RAM? Tenkte ca 128 gb lagringsplass og 8 GB 1600 mhz RAM.

3. Vurderer å droppe wirelesscard, og heller kjøpe en kraftig ekstern usb antenne. Dette fordi jeg er avhengig av wlan, og NUCen kommer til å stå usynlig inne i et mediarack. Noen synspunkt?

4. Hvor får jeg tak i en rimelig Windows 8 lisens?

Lenke til kommentar

Hvilke problemer fikk du med K400?

Har faktisk akkurat denne NUC-en og K400 i en handlevogn hos dustin nå (med 60gb inteldisk og 4gb ram).

Tror du forresten det holder med 4gb?

Tenker å kjøre windows 7, XMBC og muligens Plex.

Har 12tb NAS som bibliotek.

Vurderer også litt lett spilling og kanskje emulering av gamle nintendoklassikere og liknende.

Noen tips og råd?

K400 er ikke supportert *out of the box* på openelec v3.2, det er en del tråder om det på forumet dems, man kan hvistnok legge det inn med noen script, men siden jeg ikke gidder og dille så mye i linux, instalerte jeg bare win 8.1 som jeg har lisens på.

Kan hende den nightly versjon 4.x kan ha støtte for det, men venter på final der.

Kjørte en kjapp test med xbmc og en BD rip med DTS-MA, brukte ikke mere enn 1.5Gb RAM, så 4Gb holder vel bra.

Vet ikke hva Plex er eller hva som kreves der

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har hatt mye problemer med min NUC34010WYK, men det kan godt hende at jeg bare var uheldig.

For det første har jeg aldri kommet meg inn i BIOS. Intel sier at det kan skyldes alt fra HDMI-adapter (KUN mini-hdmi og DisplayPort? Virkelig?) til TV-type, men selv om det skulle være det, så kjøper jeg ikke ny TV på grunn av dette. Dessuten ser det ut til at den rett og slett ikke vil kjøre uten en aktiv monitor...

Det andre problemet skyldes WIFI-kortet jeg kjøpte: Intel 6235. Dette er en hårreisende affære som de som er interesserte i, kan lese mer om her: https://communities.intel.com/message/219357#219357

Men, det skal sies at når den fungerer, er den overraskende kjapp og stillegående, booter på null komma niks og takler alt av videoer jeg slenger på den, i tillegg til en del spill.

Selv benytter jeg meg av angreretten og ser etter et selvbygg.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt den nyaste modellen (D54250WYK). Har installert Windows 8, men får ikkje kobla til internett. Det ser ut som at Windows ikkje finn noko nettverkskort. Er dette pga manglande drivar? Må vel gå utfrå at hardware er på plass sidan det er Gigabitkontakt der... Droppa å kjøpe med trådlaust kort sidan eg kun har tenkt å bruke kabel. Er det nokon som har ein ide til kva som er problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettopp kjøpt den nyaste modellen (D54250WYK). Har installert Windows 8, men får ikkje kobla til internett. Det ser ut som at Windows ikkje finn noko nettverkskort. Er dette pga manglande drivar? Må vel gå utfrå at hardware er på plass sidan det er Gigabitkontakt der... Droppa å kjøpe med trådlaust kort sidan eg kun har tenkt å bruke kabel. Er det nokon som har ein ide til kva som er problemet?

Du må laste ned drivere ja (jeg måtte iallefall det til Win7).

Heldigvis har Intel gjort det enkelt for oss, og laget egne driverpakker hvor du får en zip-fil med alle drivere du trenger.

Last den ned på en PC med internettilgang og legg den på en usb-pinne som du kopierer inn på NUCen.

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=3744&DwnldID=23378&ProductFamily=Desktop+Boards&ProductLine=Intel%C2%AE+NUC+Boards+and+Kits&ProductProduct=Intel%C2%AE+NUC+Kit+D54250WYK&lang=eng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...