Gå til innhold

bjelleklang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg etterbehandler veldig lite egentlig. men bruker programmet som følgte med kameraet. heter play memories home. stort sett beskjærer jeg bare bildene. foreløpig prøver jeg mest å finne riktig innstillinger på kameraet :) men vil jo gjerne lære mer om etterbehandling også

Lenke til kommentar

De tingene kommer etterhvert, hvis du fortsetter å jobbe deg opp slik som du gjør nå, du er jo veldig aktiv og det er flott :) Bra sted å starte med å beskjære bildene om det er nødvenidg, men husk at dersom du beskjærer mye, går det gjerne utover bildekvaliteten, noe du ofte ser hvis du zoomer deg inn i bildet etter at du har beskjært, bildet vil gjerne se litt `kornete` ut og fotofolket kaller det gjerne for `støy, så sammenlign gjerne før og etter beskjæring i tvilstilfeller, men dette var du kanskje klar over fra før :) Tok en stund før jeg selv fikk med meg det i starten, så ville bare tipse deg om det ;)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

tusen takk, ja lagt merke til at beskjæringa ofte blir mer kornete. noen ganger er det altfor mye støy også, mens andre ganger går det bedre. Setter stor pris på dine tilbakemeldinger og prøver å få med meg den lærdommen, så tusen takk. :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...