rajandal Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 jeg har utstyr.. men hvordan kan jeg begynne å jobbe som dj.. jeg er skikkelig god mener jeg.. mikser jævler bra.. vet hva som passer når og hvor.. har mange ideer.. men hvordan kan jeg bli en dj Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Litt stort spørsmål vil jeg påstå. Men kan vel prøve. Først av alt, så er tilbud ganske viktig. Nattklubb er nok den beste måten å "bli" DJ på, det kreves i utgangspunktet ikke så mye teknikk (man er selvsagt en bedre DJ med god teknikk), hovedtyngden går på å spille rett musikk. Når du har kommet deg inn der, så kan du begynne å promotere deg som DJ for arrangementer og events. Russe treff er en flott plass å begynne. Jeg ville tatt kontakt med nattklubbene i nærheten og spurt etter en sjanse. Litt usikker på hvordan miljøet er der du bor, men her jeg er. Er det basert på vennskap og kjennskap, så prøv å komme deg inn i miljøet. Kanskje begynn som rydd en plass og på den måten bli kjent med DJen. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Det som er viktig som DJ er å kunne tilpasse musikken etter respons og stemningen på et sted. Hvis poublikum ønsker Rnb, og man spiller hardstyle ender det heller dårlig for sitt eget rykte. Men bIsk0p er inne på - hør med noen lokaler klubber. Utforsk gjerne stedene på forhånd slik at du vet hva folk liker og forventer. Du kan også bruke soundcloud og spre muskken din til venner osv. Det er en kanal som kan brukes til merkevarebygging og folk har en kanal hvor de kan følge med på deg. Mvh Faller Lenke til kommentar
rajandal Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Litt stort spørsmål vil jeg påstå. Men kan vel prøve. Først av alt, så er tilbud ganske viktig. Nattklubb er nok den beste måten å "bli" DJ på, det kreves i utgangspunktet ikke så mye teknikk (man er selvsagt en bedre DJ med god teknikk), hovedtyngden går på å spille rett musikk. Når du har kommet deg inn der, så kan du begynne å promotere deg som DJ for arrangementer og events. Russe treff er en flott plass å begynne. Jeg ville tatt kontakt med nattklubbene i nærheten og spurt etter en sjanse. Litt usikker på hvordan miljøet er der du bor, men her jeg er. Er det basert på vennskap og kjennskap, så prøv å komme deg inn i miljøet. Kanskje begynn som rydd en plass og på den måten bli kjent med DJen. hei. takk for svar.. jeg forstillet meg lignende svar egentlig.. men er det sånn at de som spiller i de kjente klubbene er med i en firma? det er vel ikke sånn at alle jobber for seg selv Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jepp, de DJ jeg kjenner driver som enkeltmannsforetak og fakturer nattklubben. Sånn denne byen er lagt opp. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 De jeg kjenner innen bransjen jobber for seg selv, men jeg vet at det finnes kontaktregistere i event-byråer osv litt avhengig av hva som trengs. Men ofte er det mer rutinerte personer med erfaring som er med i slikt registere. Mvh Faller Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 De jeg kjenner som i dag blir leid inn til klubber og arrangementer over hele landet, begynte med å spørre om de kunne få litt spilletid på på forskjellige nattklubber. Spilte gratis en god stund før de begynte å få fast spilletid og etter hvert fikk litt betalt på andre klubber. Du må selge deg selv og være forberedt på at du ikke kommer til å tjene penger med en gang. Lenke til kommentar
rajandal Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 takk for alle svarene.. hvis det sånn som dere sier... at det kreves et nettverk for å spille.. så tror jeg ikke det blir noe problem for meg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Også må du selge deg musikalsk, dessverre er det mest radiomusikk som blir spilt og ønsket på nattklubber. Det jeg synes er vanskeligst Lenke til kommentar
rajandal Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Også må du selge deg musikalsk, dessverre er det mest radiomusikk som blir spilt og ønsket på nattklubber. Det jeg synes er vanskeligst kan du forklare litt mer om det.. er det sånn lover eller? at du ikke kan spille av alle sanger Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 hehe, nei. Men mannen-på-gata vil høre "radio-musikk" (altså det h*n hører på radioen) Ikke det som faktisk er bra musikk. Ingen lover, men du får en kort karriere hvis du ikke klarer å få folket på dansegulvet Lenke til kommentar
rajandal Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 (endret) hehe, nei. Men mannen-på-gata vil høre "radio-musikk" (altså det h*n hører på radioen) Ikke det som faktisk er bra musikk. Ingen lover, men du får en kort karriere hvis du ikke klarer å få folket på dansegulvet ja altså du kan kan ikke tvinge folk til å like en sang bare fordi du synes det er awesome.. alt må være populær og det må være slik at folk sier.. det er sangen min!! men når jeg går rundt i utesteden, hører jeg musikk,, jeg tenker bare wtf hva har det med forige sang å gjøre.. jeg vet hvordan jeg kan holde energien oppe hele tiden.. jeg skal ikke bare spille av sanger som de er.. jeg vil satse mer på at musikken byttes uten at man merker det.. f.eks når en sang er snart ferdig.. så kommer en sang som har lik tone, du merker ikke at musikken er skfta.. den andre sangen trenger ikke å begynne fra starten. kan godt bare ta med en refreng eller noe som jeg finner i mitden. eller plutselig en kjent refreng fra 2006 eller noe sånt.. altså det skal alltid være sånn, oh my god den sangen.. alt skal være bearbeidet, så har jeg mange kule lydeffekter som kommer innpå.. eller når jeg skal bytte sang.. Endret 30. april 2013 av meriuan Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Spille kan jeg, overganger kan jeg og. Dette er noe jeg går ut i fra at du behersker ut i fra det du skrevet i første posten din. Det å spille musikk som publikum liker og danser til er selvsagt, men når det betyr direkte drittmusikk, så er det ikke så veldig kult å være DJ. Men, det er nå sånn det er Lenke til kommentar
rajandal Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Spille kan jeg, overganger kan jeg og. Dette er noe jeg går ut i fra at du behersker ut i fra det du skrevet i første posten din. Det å spille musikk som publikum liker og danser til er selvsagt, men når det betyr direkte drittmusikk, så er det ikke så veldig kult å være DJ. Men, det er nå sånn det er skjønner hva du mener.. men det er veldig skjeldent at absolut INGEN liker musikken som blir spillt av.. sel om noen ganger jeg hører dritt musikk.. så er det ikke sånn at ALLE stopper og danser.. eller at noen går til dj og sier stopp.. når du hører noe dårlig.. se rundt deg, det er alltid noen som synger med.. jobber du som dj? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Du kan ta deg ganske store friheter når du først har fått folket på gulvet og du spiller "rett" rytme. Nei, kan ikke si at jeg jobber som DJ. Er vaktsjef, så står bare og koser meg litt inni mellom. Har ikke hatt tid til å spille en hel kveld enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå