Reechter Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Laptop: Asus U46SV m/ i5 2410M og GT 540M, default clock. Win 7 Home premium 64 bit, 8 GB. Problem: Under enhver økt som krever mye kraft fra GPU/CPU stiger temperaturen gradvis fra ~53 C til ~93 C, hvor den resetter. Det tar ca. 8 minutter. Jeg har renset kjøleren for støv, skiftet gammel kjølepasta med ny, dobbel- og trippelsjekket at alt sitter som det skal. Maskinen blir rett og slett varm til tross for at alt skal fungere. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Klokk ned grafikkprosessoren litt. Du får selvfølgelig litt lavere ytelse, men du slipper i hvert fall avbrytelser i økten. Forresten - når du sier at du har renset kjøleren - har du vært inni maskinen og renset alt som hoper seg opp på baksiden av kjølelamellene også? Hva med viftebladene? Bare litt skitne vifteblader kan føre til et tap av effektivitet på mange mange prosenter. Endret 30. april 2013 av thomit Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Regner med det er cpu som forårsaker restart ved 93 grader.? Er ikke uvanlig at enkelte skjermkort ligger rundt 90 grader på full load. Lenke til kommentar
Reechter Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Regner med det er cpu som forårsaker restart ved 93 grader.? Usikker på hvilken som forårsaker restart - de henger rundt den samme temperaturen. Begge er tilkoblet samme kjøleren. har du vært inni maskinen og renset alt som hoper seg opp på baksiden av kjølelamellene også? Hva med viftebladene? Jeg renset lamellene - jeg skal rense bladene senere når jeg bytter til en bedre kjølepasta. Endret 30. april 2013 av Reechter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå