jaknudsen Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg kobler til en del servere med Remote Desktop på jobben. Har da en liste med pinned servers som er tilgjengelig når jeg høyreklikker på programikonet på startlinjen: Er det mulig å lagre navn og/eller beskrivelse for disse? Det er vanskelig å huske hva de forskjellige serverne er utfra IP-adressen alene. Lenke til kommentar
Thor.bj Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg vet ikke om du kan lage navn og beskrivelse på dem der, men du kan bruke et program for å håndtere mange connections, gruppere dem, gi dem navn og beskrivelse, osv. Jeg bruker et soo heter RDCMan, som fungerer helt utmerket. Det er tilgjengelig gratis fra Microsoft sine nettsider. http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=21101 1 Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Takk for svar! Programmet lot meg lagre navn for hver server (måtte sette dem opp på nytt), men det hadde ikke støtte for snarveier fra startlinjen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Det er veldig enkelt å gjøre det du spør om. Du bare lagrer Remote Desktop forbindelsen med det navnet du ønsker. Det gjør du ved å starte Remote Desktop (Eksternt skrivebord) og så velge Vis alternativer. Som du ser på bildet under så har jeg lagret noen av mine RDC servere med navn, var vel akkurat det du er ute etter? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 På jobben bruker vi et program som heter RD-manager, det kan kanskje være noe å sjekke ut? Koster penger, men rikt på funksjonalitet. Kan også legge inn teamviewer-koblinger, MS-VPN instillinger mm. pr snarvei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå