Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppspore IP- adresse


Anbefalte innlegg

Ja..du kan ha fått et virus som lar andre bruke din maskin som en proxy feks. så di vil få din ip ut mot andre skype brukere feks..

 

Du kan også legge inn en public proxy selv,da vil alle som bruker denne proxyen se ut som di sitter på samme ip..det kommer litt ann på hvordan proxyen er satt opp.

 

Men hva med å si hvorfor du lurer på dette,lettere å gi deg råd ang. hva du kan gjøre da..

Endret av TaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en IP- adresse som jeg ønsker å finne ut tilhører (les mine siste tråder/poster for å finne ut hvorfor).

 

Linken til nettsiden jeg benyttet er følgende:

 

http://iplocation.tr...65.144.231.html

 

Det finnes en mulighet til å zoome en del inn til venstre der.

Dere som enten bor i denne byen/kommunen, har vært der eller er kjent der, hvordan er nabolaget på akkurat denne IP- adressen?

 

For meg ser det nesten ut som IP- adressen tilhører en bondegård, et stort hus/eiendom, eller lignende.

 

Hva tror eller vet dere selv?

 

Hvor langt unna sentrum er dette?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

På internett så har man det som heter public(offentlig) og private(privat). Forskjellen på disse er at private er det du har hjemme hos deg, _bak en router_. Routerens utside og resten av internett er public. På public/offentlig side vil det ikke være mulig at to brukere/enheter har samme IP adresse, uavhengig av lokasjon/land.

Lenke til kommentar

På internett så har man det som heter public(offentlig) og private(privat). Forskjellen på disse er at private er det du har hjemme hos deg, _bak en router_. Routerens utside og resten av internett er public. På public/offentlig side vil det ikke være mulig at to brukere/enheter har samme IP adresse, uavhengig av lokasjon/land.

 

Da er dette i så fall snakk om en privat en, siden 2 personer hadde denne IP'en natt til Mandag klokken 02:00 på nøyaktig samme sted.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Men hva med å si hvorfor du lurer på dette,lettere å gi deg råd ang. hva du kan gjøre da..

 

For å finne ut om de jeg snakker med over nettet, og jeg betrakter som venner og bekjente er de de utgir seg for eller ikke.

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke se private IP adresser. Du kan kun se public.

 

Men dersom man bruker et slags hacking system via skype for å gjøre dette, kan man da se de private?

Jeg fikk nemlig en person til å gjøre dette for meg.

Lenke til kommentar

Det ER så håpløst å forsøke å hjelpe noen som overhode ikke gidder å lese svar som man får.

 

Hadde du faktisk lest, og tatt til deg svarene du fikk i den andre tråden din så ville du ha forstått hvor håpløst det du nå gjør er.

 

Jeg leser svarene, men det er nesten umulig å vite hva som er korrekt når dere her på diskusjon.no mener en ting, mens personer på freak.no sier noe annet.. :(

Lenke til kommentar

Link gjerne til tråden på freak.no.

 

Umulig, siden moderatorene der er veldig glad i å slette tråder uten videre.

Dette kan sikkert medlemmer på freak/tidligere medlemmer bekrefte.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Vel, da blir det litt vanskelig å vite hva som ble sagt.

 

Men du har jo selv prøvd å spore deg selv opp, og fått "feil" resultat. Burde jo ha en viss verdi.

 

Ja. men det er veldig ulikt.

En oppsporingsside sier f.eks at jeg befinner meg i Trondheim, en annen side sier Bergen, en annen side sier Oslo, osv..

Lenke til kommentar

Som sagt flere ganger i de andre trådene dine så er det hundre prosent umulig for deg å spore en IP-adresse og finne ut hvem den tilhører. Kun Politiet kan gjøre dette, og for at politiet skal gjøre det for deg så skal du ha en veldig godt grunn til det. Selv bor jeg faktisk i Rakkestad, men når jeg sporer min IP så kommer det opp at jeg er i Moss..

Endret av aleksanderro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...