Gå til innhold

? Windows 8 har kommet for å bli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, Aple gleder seg over win 8 tenker jeg. Om du må lære deg en helt ny desktop hvorfor ikke prøve mac?

 

Hadde mitt andre møte med Win8 her om dagen. Første var å instalere win 7 på en pc her på jobben.

Dette var en nabo, jeg ga opp da jeg ikke fant basis funksjoner (koble til trådløs nettverk) under innstillinger, kun noe om å skru trådløst nett av og på.

 

Har bruke server 2012 en del, den er også kranglete men en drøm sammenlignet med win8.

 

Lenke til kommentar

Hadde mitt andre møte med Win8 her om dagen. Første var å instalere win 7 på en pc her på jobben.

Dette var en nabo, jeg ga opp da jeg ikke fant basis funksjoner (koble til trådløs nettverk) under innstillinger, kun noe om å skru trådløst nett av og på.

 

Man kan enkelt få startmeny a'la Win7 på Win8. http://www.idg.no/pcworld/article255447.ece

Lenke til kommentar

Man kan enkelt få startmeny a'la Win7 på Win8. http://www.idg.no/pc...ticle255447.ece

 

Det rettferdiggjør dog ikke valgene og den arrogante oppførselen til Microsoft. Så jeg velger heller å ikke støtte oppunder Windows 8 ved å la være å kjøpe det, kontra det å faktisk gi Microsoft pengene for deretter å lappe hullene selv.

 

Nå bruker jeg dog Windows 8 + Start8 på to stasjonære maskiner, og jeg liker stort sett alt ved Windows 8 utenom Modern UI, måten det er implementert og ikke minst tvunget på brukere, har også en server kjørende med Windows Server 2012 Datacenter men ingen av disse er kjøpt og betalt de alle er gratislisenser fra Microsoft DreamSpark.

Lenke til kommentar

jeg må nesten spørre dere om noe her .

 

Hvor mange av dere som bruker W8 kun i desktopmodus kommer aldri ut for "metro" ?

Være ærlig og ikke lyg .

 

Hvor mange av dere som er så glad i filsene og "Metro" bruker pec til andre ting en bare nettsider og epostlesing ?

Igjen vær ærlig når du svarer

 

jeg håper på at fremdiens Windows blir mulig å juster slik at det er minst 95 % lik w7 uten 3djepart programmer og roting i registret .

Slik det er nå så lingner det jo 30 % av w7 og og 70% windowsphone( selv om ekelte har klar å juster lit på det )

 

og så fokuseres det 90% på windowsphone stilen

Da må det gå galt

Lenke til kommentar

noe av det mest idiotiske. de burde tenke litt på de som vil ha høy ytelse og bra fps-bruk på sin spill-pc eller overclock pc. windows 8 var en skuffelse og hvis de fortsetter med å lage OS som kun er beregnet for mobilitet og touch så kommer de sansynlig vis ikke til å gjøre noe som pc-entustiaster kommer til å like.

 

For å si det kort: Microsoft tenker kun på de som driver med multimedia og video/bilde redigering ;(

Lenke til kommentar

hehe, Aple gleder seg over win 8 tenker jeg. Om du må lære deg en helt ny desktop hvorfor ikke prøve mac?

 

 

I hvilken verden må man lære seg en helt ny desktop av å bruke Win8? :nei:

 

noe av det mest idiotiske. de burde tenke litt på de som vil ha høy ytelse og bra fps-bruk på sin spill-pc eller overclock pc.

 

For det første, klokking er verken vanskeligere eller lettere kontra Win7. CPU klokkes lenge før Windows i det hele tatt har startet, GPU Tweak, MSI Afterburner et al fungerer like godt i Win8 som i Win7.

For the andre, mener du ærlig talt at MS skulle laget et OS spesialdesignet for en promille av brukerne?

Lenke til kommentar

I hvilken verden må man lære seg en helt ny desktop av å bruke Win8? :nei:

 

 

 

For det første, klokking er verken vanskeligere eller lettere kontra Win7. CPU klokkes lenge før Windows i det hele tatt har startet, GPU Tweak, MSI Afterburner et al fungerer like godt i Win8 som i Win7.

For the andre, mener du ærlig talt at MS skulle laget et OS spesialdesignet for en promille av brukerne?

jeg mener det at windows 7 gir bedreytelse enn windows 8 i spill og software som krever mye, og windows skal vist gjøre det enda dårligere i ytelsen enn det er nå ;(
Lenke til kommentar

jeg mener det at windows 7 gir bedreytelse enn windows 8 i spill og software som krever mye, og windows skal vist gjøre det enda dårligere i ytelsen enn det er nå ;(

 

"Jeg mener" er ikke et valid argument. Mulig det finnes maskinvarekombinasjoner der Win7 presterer bedre enn Win8i gitte scenarioer, men da er det i tilfelle et problem relatert til drivere, ikke et problem med OS-et.

 

Hvor har du det fra at MS planlegger å senke ytelsen i 8.1, og hva er det de skal senke ytelsen på? (Regner med at det er 8.1 du snakker om.)

Lenke til kommentar

Jeg trodde de fleste tester hadde konkludert med at Windows 8 stort sett yter bedre enn Windows 7 på nærmest samtlige områder, også når det kommer til spilling.

 

Ytelsen og stabiliteten har vell aldri vært problemet med Windows 8, det har vært rettet mot Modern UI, den naive implementeringen og holdningen Microsoft har hatt rundt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan påvirker Modern UI dette da ?

Er ikke det en del av navigeringen mellom programmer ?

 

Det nytter ikke å skryte av hvor rask Windows8 er hvis navigeringen mellom programmer er rene sorgen

 

Hadde du i det minste prøvd Windows 8, hadde du fort funnet ut at navigering mellom programmer er akkurat like elegant som i Windows 7.

 

Modern/Tiles påvirker ikke dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hadde du i det minste prøvd Windows 8, hadde du fort funnet ut at navigering mellom programmer er akkurat like elegant som i Windows 7.

 

Modern/Tiles påvirker ikke dette i det hele tatt.

 

kan du da forklare meg hvorfor det er så mange som nettopp misliker Modern UI stilen med berunnelse i at den er tungvindt å bruke ?

( jeg snakker om startmeny og alt som høre med for starte programmer fra denne menyen )

 

og igjen om et system er raskere på papiret så vil det i praksis ikke være det hvis "navigeringen" er ræva

Lenke til kommentar

Som "ordinær" PC-bruker sliter jeg med å forstå all den negative praten rundt Modern.

 

I daglig bruk ser jeg Modern kanskje 5 ganger i løpet av en dag, og da kun om jeg søker etter noe eller skal starte et program jeg ikke har liggende på oppgavelinjen.

 

Med mine to skjermer (bruker dog også Windows 8 på to andre maskiner med kun en skjerm) sjenerer ikke Modern meg i det hele tatt, trykker jeg Win-tasten dukker Modern opp som forventet, og i det jeg begynner å skrive for å finne/starte det jeg ønsker, dukker søkeresultetene opp umiddelbart.

 

Jeg, i all min naivitet, sliter faktisk med å se hvor alle klagene på Modern kommer i fra.

Ved et kjapt trykk på Win-knappen har oversikt over alt jeg ønsker å ha på den ene skjermen via live-tiles, det være seg Tweets, vær, mail og lignende. Ønsker jeg en mer tradisjonell oppdatering har jeg 99% av tiden Chrome oppe på den ene skjermen (med typ 25+ tabs, liker å ha ting lett tilgjengelig...), der jeg finner alt jeg ønsker via f.eks extensions.

 

Rent personlig har jeg antageligvis blitt en mer effektiv Windowsbruker etter overgangen til Windows 8, på grunn av større fokus på snarveier - det være seg tradisjonelle hurtigtaster, høyreklikk i nedre venstre hjørne (der Win7 startknappen var), eller via charms-menyen.

 

Etter å ha brukt Windows 8 på tre maskiner (stasjonær, bærbar og HTPC) siden desember, kunne jeg ikke tenkt meg en nedgradering til Windows 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...