mrxzero Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Har ett All In Wonder Radeeon 9700 PRO kort, men sliter med å få bildet ut på TVn. Noen som vet om man MÅ ha S-VHS inntak på TVn for å få dette til å virke? Er det ikke mulig å bruke scart, kanskje en adapter fra S-VHS? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det skal ikke være noe problem å koble skjermkort til TV. Det er enklest med s-video i begge ender, men det går fint å bruke overgang til scart. Spørsmålet er hva du egentlig trenger for å gjøre det enklest. Gir skjerkortet bare s-video ut, eller fulgte det med overgang til composite? Har TV scart som støtter s-video? Og evnt. hvordan aktiveres s-video på scarten? Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Det følger med en liten lilla boks som gå ut fra skjermkortet. I den kan du plugge de 3 separerte scart ledningene, og en S-VHS. TVn min har kun scart inntak, så jeg prøvde med en konverterer. Altså plugga en S-VHS fra den lilla boksen, inn i scart konvertereren bak i TVn. Prøvde også å koble S-VHS fra konvertereren i TVn, via en annen ledning, inn i ett annet inntak i skjermkortet. (Ved siden av der den lilla boksen er koblet. Fortsatt inget resultat. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hvilket merke (produsent) er skjermkortet? Hva slags TV har du? Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Det er en ett år gammel Thomson 28 tommer TV (ikke dyr). Den har inntak på siden til rød, hvit og gul plugg (De som normalt sitter i scarten). Bak er det antenne inntak og scart. Kortet er All In Wonder Saphire Radeeon 9700 PRO. Kan det ha noe med at jeg lastet ned ny Radeeon driver fra ATI.com. Altså at jeg ikke bruker original driveren? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Du har forhåpentligvis omtrent dette: Den lilla boksen skal hete Input Adapter og skal ikke brukes nå. Bruk kabelen/overgangen som er rett under kortet på bildet (gul phono + s-video + minijack). Den plugges i hullet nærmest skjermkontakten (A/V OUT) på skjermkortet. Ta kabel nr 2 fra høyre nederst på bilde (gul phono i begge ender) og plugg ene enden i gul kontakt på ledningen du puttet i skjermkortet og den andre enden i den gule kontakten i siden på TV. Trykk 2 ganger på AV-knappen på TV-fjernkontrollen (så du får AV2, EXT2 e.l.). Restart PC. Gå inn i Egenskaper for Skjerm -> Innstillinger -> Avansert -> Visning og velg TV. Nå skal du ha bilde på skjermen. Hvis du får svart/hvitt, sjekk i innstillingen for TV om det står i PAL (ikke NTSC). Her kan du også stille bredde og høyde på bildet hvis nødvendig. Skal du også ha lyd, koble en ledning (minijack -> 2 stk phono) fra line out på lydkortet til hvit og rød på siden av TV. Hvis du også skal ha lyd fra TV-funksjonen i AIW-kortet, må du koble minijacken i kabelen vi begynte med i line in i lydkortet og justere lyden i lydmixeren i Windows. Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Fantastisk, det fungerte! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Fantastisk, det fungerte! Takk for hjelpen! :-) Vær så god. Det er egentlig ikke så vanskelig ........ bare man vet hva man driver med. 8) Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 kan du også putte den gule kontakten ifra pcn til en scartkontakt ? og må det vare ext 2 ? for slik det er nå, får ikke jeg det til. Bruker den ledninga med mange plugger på. Har den ifra pcn og tatt den guleledninga i den til en scartovergang. På overgangen har jeg satt at slik at scartovergangen skal ta inn signaler. Men når jeg skal dra på visning, så går det ikke ann å trykke på tv. det bare går ikke. BÆHBÆH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå