AKIRAx77 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hei, min pappa har kjøpt seg en IBM laptop. En av de første med Centrino teknologi. Så den er ganske ny. Jeg bor i Oslo og han i Tønsberg så er litt vanskelig for meg å drive avanserte tech suport via tlf. Anyhow... Vi fikk Skjermsignalet over på TVen. Så han kan se Desktopen på TVen, men når han setter inn en DVD og spiller av med Mediaplayer eller den medfølgene DVD spilleren, så får han ikke se DVD signalet på TVen. Det blir bare noe lilla farge greier. En sort boks med litt farge greier der DVD bilde skal komme. Vet noen om hvorfor det skjer og hvordan man løser det? Skjermkorte er ATI. AKIRA Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Bruk Søk-funksjonen. Dette er besvart maaaaange ganger før. Prøv å sett TV som hovedskjerm (Primary Display) for å se film på TV. :smile: Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 1. Jeg har søkt 2. Vi har fått laptopen over på TVen, det er bare DVD bilde i DVD software som ikke vil vises. AKIRA Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Han må slå av skjermen på laptoppen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Vi har fått laptopen over på TVen, det er bare DVD bilde i DVD software som ikke vil vises. Prøv å sett TV som hovedskjerm (Primary Display) for å se film på TV.Gjøres i Egenskaper for Skjerm -> Innstillinger. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 mkay, testa det og det funka ikke! Faktisk så får man ikke valgt skjerm nr "to" som å være primær. For strengt tatt så er det jo ikke en monitor, det er en TV. Så, er det noen med laptop som bruker den til å se på DVD på TV. Og har dere vært borti noe lignende. At man kan se DVDen på laptopen, men der den skulle vært på TVen så er det bare en sort boks eller noe rare farger som flikker forbi. AKIRA Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 er det kun med dvd eller også annen video, f.eks. mpeg4 som du ikke får opp bilde på tv? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Det vet jeg ikke, og jeg tør ikke å ringe pappa og prøve å teste det. Det å finne en MPG fil for ham å teste og så legge ut..osv..nei..alt for komplisert. Som sagt, jeg sitter her i Oslo..han i tønsberg. Men jeg kan si at det skjer det samme enten han bruker MediaPlayer eller en dedikert DVD spiller software. AKIRA Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 MediaPlayer eller en dedikert DVD spiller AKIRA mediaplayer kan ikke spille av dvd uten ekstra installert kodek såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
fanti Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 jeg bruker min til å se filmer en gang i blandt, og det er som andre har sagt allerede: du må sette tven som primær skjerm, ellers blir det bare en svart/lilla firkant uten noe bilde. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Han må slå av inne på avansert. Der har han en fane som heter visning. Der er det 3 valg: Skjerm, panel og TV. Han må bruke on off knappen på panel. Da vil det funke. Har selv IBM bærbar. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Skal prøve engang til. All suport jeg driver ovenfor ham er via tlf, og han er ikke helt sikker på hva som er viktig å fortelle meg og hva som ikke er det. Vi har vært inne på visninger, slått på TVen osv. Og han har fått til det som er viktig, å vise bilder på TVen, men nå er det bare DVDen som mangler...jeg får dra hjem om en uke eller så å teste de rådene jeg har fått nå. Takk AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå