Saddlefall Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hallo ja... Det har seg slik at jeg kjøpte ny pc for en måned siden, veldig fornøyd med den. Det eneste problemet er DVD-spilleren, som var fra den gamle maskinen. (ca 3 år gammel) Jeg prøver å lese en CD, enten så vil den ikke leses, eller så klikker maskinen helt når jeg åpner filene. Det er vel DMA som ikke funker helt eller? Det rare er at det ikke finnes noen steder jeg kan skru DMA av/på, ikke en gang se om den er på eller ikke. Jeg kjører Windows XP. Jeg vet at DMA kan stilles, (Kontrollpanel -> System -> Hardware manager) men på IDE ATA/ATAPI-kontrollere, ligger det ingen IDE kontroller, bare nFroce lydgreia... I DVD/CD romstasjoner, ligger DVD'en og brenneren, men det går ikke an å stille DMA noen steder... Kommer dette til å løse seg hvis jeg kjøper en ny spiller? Den er jo tross alt 3 år gammel... Ble kanskje litt rotete dette, men jeg håper dere forstår... :oops: Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Ingen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Får du ikke opp primary og secondary IDE-channel under IDE ATA/ATAPI controllers? Har du lastet ned siste versjon av chipset driverne. (Nforce 2.45)? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Får du ikke opp primary og secondary IDE-channel under IDE ATA/ATAPI controllers?Har du lastet ned siste versjon av chipset driverne. (Nforce 2.45)? Nei på begge... Skal prøve å laste ned de siste driverne, men tviler på at det vil funke? Er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Får du ikke opp primary og secondary IDE-channel under IDE ATA/ATAPI controllers?Har du lastet ned siste versjon av chipset driverne. (Nforce 2.45)? Nei på begge... Skal prøve å laste ned de siste driverne, men tviler på at det vil funke? Er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå