z00l Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Heisann !!!! Per dags dato har jeg tele2 sin adsl linje på 704/128 kb. Har ingenting negativt å si om dem i det hele og det store. Det som er tingen, er at jeg skulle ønske meg noe som var enda raskere. Spesiellt den utgående data. Er det noen av dere der ute som vet om noen bra leverandører som tilbyr raskere løsning enn tele2, men som bruker telenor nettet ? Bor som sagt ikke akkurat helt topp til, så det må nesten gå via telenor nettet =( Ønsker meg en linje som kan tilby mer enn 500 kb/s på utgående data. Takker for all hjelp jeg kan få mvh -z00l- Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Klart det er mulig, men prisen blir også deretter... Så hvis du ikke har masse penger, tror jeg du kan glemme akkurat det der. Nextgentel Delta 3000 (3000/704) er jo en bra løsning, men du får selvsagt ikke 500 kB/s ut... Mere 80 kB/s ca. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Ehh... 704 ut... Hvis leverandøren annonserer det, da må jo leverandøren levere det også. Det må jo være direkte kontrakts brudd å da levere rundt 80 kb. eller?? Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 han får 704 kbps ut, som er 80 kB/s ut dessuten trenger det ikke å være kontrakts brudd hvis det står at personen får opptill den oppgitte hastigheten. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Klart det er mulig, men prisen blir også deretter... Så hvis du ikke har masse penger, tror jeg du kan glemme akkurat det der. Nextgentel Delta 3000 (3000/704) er jo en bra løsning, men du får selvsagt ikke 500 kB/s ut... Mere 80 kB/s ca. Men får du bestillt nextgentel via telenor nettet ? Bor litt ukurrant til skjønner du =( Må kanskje i tillegg sitere meg selv. Mente ikke at jeg hadde 128 kb/s ut nå, men at linjen var 704/128. Har ufattelige maks 14-16 kb ut slik jeg har det nå =( -z00l- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Men får du bestillt nextgentel via telenor nettet ? Bor litt ukurrant til skjønner du =( Nei, ikke med slike hastigheter. Kvalito er vel den ISP-en som har de raskeste utlinjene på ADSL og som leverer på TNN sine linjer, men SHDSL kan jo være et alternativ. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Firstmile tilbyr 5000/5000 og 11000/6500 linje.......sjekk om du kan få bredbånd fra de..www.firstmile.no Lenke til kommentar
z00l Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Jeg drømmer om firstmile. Det er registrert 38 interessenter på min sentral der, men tenker det kommer til å ta år og dag før det blir bygd ut i trøgstad =( Men: sett at du var villig til å betale endel som nevnt litt ovenfor: Finnes det noen andre alternativer til rask internett tilgang ? -z00l- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg drømmer om firstmile. Det er registrert 38 interessenter på min sentral der, men tenker det kommer til å ta år og dag før det blir bygd ut i trøgstad =(Men: sett at du var villig til å betale endel som nevnt litt ovenfor: Finnes det noen andre alternativer til rask internett tilgang ? -z00l- SHDSL er jo mulig: http://www.bluecom.no/privat/produkter/article146.ece 2320/2320 Kbps Lenke til kommentar
z00l Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Men finnes det noe annen form for internett du kan få hvis du betaler for det ? Noe som er enda raskere en bluecom sin SHDSL linje? prisen er ikke så gærnt hos bluecom, men jeg synes installasjonssumen var noe drøyt ! -z00l- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Men finnes det noe annen form for internett du kan få hvis du betaler for det ? Noe som er enda raskere en bluecom sin SHDSL linje? prisen er ikke så gærnt hos bluecom, men jeg synes installasjonssumen var noe drøyt ! -z00l- Telenor Networks har satt prisen svært høyt på etablering, det er ikke særlig annet enn kostprisen+modem Bluecom tar i etablering. Du kan jo få hva som helst hvis du betaler nok, finnes det noen andre tilbud i området så som fiber e.l? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Du sier noe der !!! Men hva kan du få hvis du betaler for det ? Finnes det noe innenfor sånn nesten dødelig pris ? -z00l- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Finnes det noe innenfor sånn nesten dødelig pris ? -z00l- Hvor mye? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 tja si det...... skulle gjerne hatt noe som var nærmere 10mbit !!! Går det an å ha flere shdsl linjer inn på en og samme maskin ? Trenger du da evnt. mer en et modem ? Lenke til kommentar
boza Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 hvis jeg ikke tar heeelt feil, så må SHDSL bruke et nytt trådpar, eller så må det legge opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå