Gå til innhold

GTA IV (PC) onlineproblemer

Anbefalte innlegg

Prøver å få spillt GTA online men jeg får det ikke til. Jeg har opprettet konto på Rockstar Social Club og har linket kontoen til Games for Windows. Går inn på telefonen i spillet og velger multiplayer, deretter Live, men får beskjed om at jeg må være koblet til Microsoft/Windows Live for å spille.

Hva er det jeg gjør galt?

Spillet er forøvrig kjøpt på Steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skrudd av num lock?

Num lock er på. Men en annen ting jeg oppdaget.. Jeg har jo Games for Windows - LIVE installert. Men når jeg åpner det, så er det Games for Windows Marketplace som åpner seg. Jeg trodde Live var en egen client? For det er tydeligvis den som mangler.

Endret av isboks
Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke husker eksakt hva man skal gjøre, det jeg derimot husker godt er vel at dette er et ekstremt klønete spill å innstallere, pga den LIVE dritten...det er ikke annet en hazle med det!

Prøver bare å si:Du er ikke alene om å bli frustrert over dette :omg:

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke husker eksakt hva man skal gjøre, det jeg derimot husker godt er vel at dette er et ekstremt klønete spill å innstallere, pga den LIVE dritten...det er ikke annet en hazle med det!

Prøver bare å si:Du er ikke alene om å bli frustrert over dette :omg:

Ja, LIVE er noe skikkelig dritt. Trodde jo det var en egen app. Men når jeg laster ned setup-fila så blir både LIVE og Marketplace installert, men LIVE er plutselig ikke en egen app lengere. Blæ..

Lenke til kommentar

Når du starter GTAIV trykker du HOME på tastaturet for å åpne Games for Windows. Du må sørge for at nøkkelen til GTAIV er aktivert på Windows Live kontoen din før du går på multiplayer. Ellers havner du bare i slags offlinemode.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Problemet ble løst når jeg lastet ned Stories from Liberty City :)

Å ja, så du gleder deg til å spille "The Lost and Lag" som jeg døpte den ene tileggspillet til før jeg fikk meg ny på i fjor..haha det er en vits hvor mye ressurser GTA IV+Extra content krever av en pc for å fungere bra.

Tidenes værste porting sier mange..tror jeg er ganske enig. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...