Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Når klassen vår er på skolen og vi skal på Internet må vi først koble oss på et lokal citix server.

Når vi er logget på denne serveren kan vi være på nettet så mye vi vil. Men du kan ikke for exempel laste ned Winmx/Kazza/osv og bruke den mens du koblet opp.

Så jeg lurer på hvordan man kan bruke nedlastnings program mens man er pålogget?

PS: Det er brannveg på denne serveren.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med Citrix så kan du ikkje installere for deg sjølv, da må du bruke det som ligg på servaren.

Genialt system, ikke sant? Til pass for deg *hydr* *hydr*.

Alle skular under uni. nivå burde bruke tynne klientar. Det er galskap ikkje å gjere det :smile:

Lenke til kommentar

Det går jo annt å innstalere på sin egen harddisk.

Men går det ikke annt å lure Citrix systemet ved å bruke et program som er installert på min egen harddisk på selve serveren?

Hacking på en måte...............

Lenke til kommentar

Jeg går på BI xxxx, og har admin rettigheter på skolen fordi jeg jobber med pc'ene der.

Jeg kan gjøre ALT lokalt, men ikke f.eks bruke Direct Connect for å laste ned prog+filmer fordi at porten som den bruker (derav også KaZaa, Audiogalaxy...) fordi brannmuren har en mer avansert funksjon som kan blokke porter til slike prog. ....geddit?

Men vanlig ftp funker...så jeg sliter ikke :wink:

synd med deg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-14 17:19, JoKr skrev:

...fordi brannmuren har en mer avansert funksjon som kan blokke porter til slike prog. ....geddit?

"...mer avansert funksjon..." ? Det er vel en helt standard funksjon i brannmurer å sperre for porter! Det er jo nesten det fundamentale med en brannmur.

Om det var "klønete" sagt av deg, eller om du er en "dårlig" admin på BI spørs... :smile:

Lenke til kommentar

Hehe, går IKT-driftsfag, og bruker Citrix en del når vi skal gjøre oppgaver osv, er en del bugs som kan fikses lett ved å lete litt, hvis du skal bruke noen programmer så bruk de som ikke endrer filer i windows, bruker ws_ftp (urgammel versjon på en fil. Du kan også installere filer lokalt på pc i temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...