Gå til innhold

hva trenger jeg til greenscreen?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva trenger jeg for å lage et greenscreen setup?

da tenker jeg sånn som feks: tejbz har. der han lager et show og spiller av forskjellige ting i bakgrunnen.

spørsmålene jeg vil ha svar på er:

-Hva trenger jeg?

-Hvor kjøper jeg?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da tenker jeg sånn som feks: tejbz har. der han lager et show og spiller av forskjellige ting i bakgrunnen.

-Hva trenger jeg?

-Hvor kjøper jeg?

Etter å har prøvd dette selv, så er det du trenger et grønt teppe/filt og en datamaskin med programvare for Green screen (Hvis du har Mac så har iMovie dette filtret i programvaren). Et helt vanlig videokamera gjør susen :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Etter å har prøvd dette selv, så er det du trenger et grønt teppe/filt og en datamaskin med programvare for Green screen (Hvis du har Mac så har iMovie dette filtret i programvaren). Et helt vanlig videokamera gjør susen :-)

hvor kjøpte du dette lakenet?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvis kjøpe ferdig er teamet så er kaffebrus.com verdt å sjekke ut. Ligger også masse videoer på Youtube hvordan bruke greenscreen.

vet du hvordan det er om man maler hele veggen grønn? vet ikke om jeg blir å få lov å gjøre det men det er jo et alternativ.
Lenke til kommentar

Er poenget at det må være helt matt?

Jeg har kun prøvd matte grønnfarger. Da vil jeg tro det er lettere å få et godt resultat når det gjelder skrukker, skjøter ol. sammenlignet med glinsende overflater. Selve grønnfargen er ikke så nøye, men jeg tror den må ikke være for mørk.

Lenke til kommentar

-Hva trenger jeg?

-Hvor kjøper jeg?

I tillegg til selve greenscreenen trenger du gjerne et oppheng og lys.

Veldig jevnt lys er viktig.

Dette er et ok sett; http://www.nettkompis.no/?product=green-screen-foto-studio-sett-med-lys-3-x-6-meter-1500w

Se resultatet her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1423458&st=20&p=20065422entry20065422

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...