konduktans Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Hva skjer hvis en drar i sleiden på en ladd pistol der magasinet er fjernet? Vil patronen falle ned i magasinbrønnen? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Den vil prøve å lade neste runde, forrige runde vil komme ut. PS: Pistolen skal ikke siktes på noe(n) når du gjør dette. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 PS: Pistolen skal ikke siktes på noe(n) når du gjør dette. Pistoler skal vel aldri siktes på noen... 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Sant, det er en selvfølge, ja. Video for trådstarter: (sjekk rundt 2:10) http://www.youtube.com/watch?v=m9UDlyT4lHM Endret 29. april 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Patronen spretter ut via utkasteråpningen på oversiden. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Pistoler skal vel aldri siktes på noen... Feil, man skal sikte på vedkommende man eventuelt har intensjon om å drepe. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Hmm, var av oppfatningen om at det var fjæra i magasinet som "kaster" ut den brukte hylsa, men det er altså en mekanisme som er bygget inn i selve våpenet, ikke magasinet? Gjelder det alle vanlige halvautomatiske pistoler? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Extractor_(firearms) Ekstraktoren drar ut tomhylsa. En pistol er halvautomatisk, så dette vil skje automatisk når man skyter. Drar man "skinna", gjør man det manuelt. Ekstratoren tar tak i tomhylsa, hvor utkasteren gjør resten av jobben. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Mekanikken i pistolen gjør at når en runde avfyres, dras sleiden tilbake, og den kaster ut den tomme hylsen. Alt du gjør ved å dra den tilbake er å gjøre samme prosessen manuelt. I stedet for at avgassene og rakylen brukes for å kjøre den tilbake, drar du den. Samme mekanikk gjelder for alle pistoler og rifler, halvautomatisk og automatisk. Bare revolvere og bolt-action rifler er annerledes. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Slik jeg forstår så er utkasteren også integrert i våpenet. Ellers hadde det blitt trøblete å få ut et skudd dersom magasinet er ute. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Feil, man skal sikte på vedkommende man eventuelt har intensjon om å drepe. HAHAHAHAHA DRITBRA 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Feil, man skal sikte på vedkommende man eventuelt har intensjon om å drepe. Eller rane uten og drepe 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Da bør man krysse fingrene for at offeret ikke er væpnet Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Hva er egentlig hensikten med spørsmålet? lurer du bare på hvordan det fungerer? Endret 29. april 2013 av Alekpowah Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Har generelt god forståelse for våpen(og våpen mekanikk), men akkurat det punktet var jeg usikker på (mye grunnet at jeg trodde magasinfjæren sto for fjerning av tomhylse). Grunnen til at jeg spurte var nettopp at jeg lurte på akkurat den delen av mekanikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå