Gå til innhold

Fra DV til PC via Firewire (spørsmål)....

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har nylig kjøpt meg et panasonic dv camera, og et firewire kort (st lab, på www.komplett.no). Det fulgte ikke med drivere til selve kortet, det installerte seg selv i xp.

Problemet er at jeg synes kvaliteten på dv opptaket reduseres når jeg "kopierer" fra kamera til hardisken.

Er det noen instillinger som kan gjøres på firewire kortet, for å redusere "støyen" jeg får?(har ikke funnet noen, kanskje fordi kortet bruker de innebygde driverne i xp?)) Eller er det kanskje kvaliteten på kortet eller kabelen?

Bruker forøvrig pinnacle studio 8, og jeg synes det endelige resultatet blir litt for dårlig..(med en noe "redusert dv original", er det vel ikke annet å vente heller....hmmm

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opptaket kan godt se dårligere ut på skjerm enn fra kamera ettersom dekodingen av video skjer i programvare. I MS sin dekoder er det visst standard å spille av dv med blant annet kvart oppløsning. Prøv å kjør video inn på maskinen, så tilbake på kamera, så burde bildet se tilnærmet likt ut.

Mvh.

Simen A. Farstad

Lenke til kommentar

Det kan hende du ser interlayse striper (litt feil skrevet). På grunn at kamera tar 50 halve bilder pr sek og ikke 25 bilder pr sek som bare noen superdyre kameraer klarer. TV takler dette med 50 halve bilder, det gjør ikke PCskjermen. Dermed ser man striper i bildet. Blir nok bra når du kjører tilbake til kamera og ser på TV.

DV er en del støy i bildet. Blåser man det opp på en prosjektor i 2,5m*2,5m så blir det kornete bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...