Gå til innhold

Ned i vekt med trening? Mat?

Anbefalte innlegg

Hei! :D

Som overskriften sier vil jeg ned i vekt med trening og sunt kosthold!

Kan vell begynne med at jeg er en gutt på 18 år , men er 190 høy. Så vil ned til 80 - 75 Kg.

har fra før av tatt av -40 kg, så jeg bestemte meg å gjøre noe før det ble for sent! Har hatt et halvt år pause med trening og slanking.

Nå har jeg begynt på fult igjen. Trent i nå 2 uker: Mandag, Tirsdag, Torsdag og Fredag. Syntes dette fungere glimrende uten at det er for lett å dabbe av.

Spiser som regel laks, strimlet svinekjøtt og div andre kjøttvarer, samt kylling filet.

Men så er problemet hva bør jeg spise utover dagen? Nå ligger jeg ikke mer enn 800 - 900 kcal for dagen. Mange mener dette er for lite, men ikke noe problem for meg. Jeg prøver å holde musklene ved like på treningsenter også.

På treningssenteret driver jeg med spinning, elipse og mølle, og styrke. Trives godt med det! :)

Takker på forhånd, håper på positive tilbakemeldinger! :w00t:

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett slikt underskudd går an så lenge du er over 100kg ja.

Men etter det vil det heller bremse en øke forbrenninga.

Samme som på tynne modeller, tynn men myk, all muskelmasse er brukt til energi.

Hva er det egentlige spørsmålet?

Hva du bør spise utover dagen? Det burde være proteinrikt, og ha mye volum VS kcal.

Hva spiser du nå da, lettere med endringer en å lage noe nytt.

Hva liker du / liker ikke osv.

Lenke til kommentar

Ett slikt underskudd går an så lenge du er over 100kg ja.

Men etter det vil det heller bremse en øke forbrenninga.

Samme som på tynne modeller, tynn men myk, all muskelmasse er brukt til energi.

Hva er det egentlige spørsmålet?

Hva du bør spise utover dagen? Det burde være proteinrikt, og ha mye volum VS kcal.

Hva spiser du nå da, lettere med endringer en å lage noe nytt.

Hva liker du / liker ikke osv.

Hei :)

Ja. hørtes bra ut det. Fortsetter med det jeg da.

Spørsmålet er vell hvilken mat til enhver tid? Altså: Frokost - Lunsj - middag - Kvelds?

Jeg er veldig usikker på hvilket mat som har mye protein osv... Ser jo på pakkene, men foreløpig går det kun i fisk, strimlet svinekjøtt, kjøtt og div kylling. Tilbehør bruker jeg som oftest bare brokkoli. Ikke noe typer for saus eller ris.

Froskost: Hva burde jeg spise her? Nå pr dags dato spiser jeg 2-3 skiver meg kalkun pålegg. Skivene er jo laget av mel, å har en del karbohydrater. spiser jeg knekkebrød blir jeg ofte ikke så mett. Er lettere å holde seg for dagen med skiver framfor knekkebrød.

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

For meg høres ketolysekuren ut som rett kur for deg siden du ikke blir mett så fort.... det innebærer maks 15-20 gram karber per dag.

Kuren er kun basert på mengde karbohydrater, ellers spiser du så mye du ønsker.

Det er ett kosthold basert på all slags rent kjøtt (uten marinader men gjerne krydder), egg, ost, salat (begrenset), etc.

Det er ett kosthol man ikke vet langtidsvirkningene av men en kur på rundt 3-4 måneder er ingen problem.

Etter en slik kur vil jeg anbefale å fortsette på ett kosthold basert på lite karbohydrater der du selv kan sette en lav grense.

Vil tro du kan gå ned rundt 20 kg ++ (kanskje nærmere 25-30) på 4 mnd. på en slik kur!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

For meg høres ketolysekuren ut som rett kur for deg siden du ikke blir mett så fort.... det innebærer maks 15-20 gram karber per dag.

Kuren er kun basert på mengde karbohydrater, ellers spiser du så mye du ønsker.

Det er ett kosthold basert på all slags rent kjøtt (uten marinader men gjerne krydder), egg, ost, salat (begrenset), etc.

Det er ett kosthol man ikke vet langtidsvirkningene av men en kur på rundt 3-4 måneder er ingen problem.

Etter en slik kur vil jeg anbefale å fortsette på ett kosthold basert på lite karbohydrater der du selv kan sette en lav grense.

Vil tro du kan gå ned rundt 20 kg ++ (kanskje nærmere 25-30) på 4 mnd. på en slik kur!!

Takk for svar! :D Til nå så har jeg gått ned 10 kg på 10 dager, altså 1 pr dag. syntes det er veldig bra jeg, med tanke på andre går ned 1 kg for uken.

Til nå så holder jeg meg unna alt av brødvarer/mel. holder meg borte fra karbohydrater! Slik at jeg heller forbrenne fett?

Lenke til kommentar

Takk for svar! :D Til nå så har jeg gått ned 10 kg på 10 dager, altså 1 pr dag. syntes det er veldig bra jeg, med tanke på andre går ned 1 kg for uken.

Til nå så holder jeg meg unna alt av brødvarer/mel. holder meg borte fra karbohydrater! Slik at jeg heller forbrenne fett?

Å gå ned 10 kg på 10 dager er ikke reelt (selv om det er motiverende) og da er det nok ikke bare fett du har gått ned da det inneholder ca 7000 kca per kilo.

At du har forbrent like mye på 10 dager som tilsvarer ca 4 døgn med hard løping er lite sannsynlig.

Kjøp en vekt som måler andel fett og vann i tillegg til vekt + at du bruker målebånd vil du få målt vektnedgangen på en mer sannsynlig måte.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Å gå ned 10 kg på 10 dager er ikke reelt (selv om det er motiverende) og da er det nok ikke bare fett du har gått ned da det inneholder ca 7000 kca per kilo.

At du har forbrent like mye på 10 dager som tilsvarer ca 4 døgn med hard løping er lite sannsynlig.

Kjøp en vekt som måler andel fett og vann i tillegg til vekt + at du bruker målebånd vil du få målt vektnedgangen på en mer sannsynlig måte.

Er nok klar over det ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...