Stoltenberg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 For de av dere som får denne feilmeldingen på irc. Bruker dere Soulseek eller emule, e.l.? Bruker dere Telenor ADSL? Jeg har selv aldri problemer med internett UTENOM når jeg åpner disse programmene. kazaa går fint, men emule og soulseek, da streiker internettet og jeg får opp "software caused connection abort" på irc. Følgene er at jeg må skru routern og modemet av og på igjen, så er jeg oppe og går igjen. Mitt spørsmål er da om telenor har satt opp sperrer for disse programmene? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Fant ganske mange sider og tråder om den feilen, du kan jo klikke gjennom noen av dem og se hva du finner ut. http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-...8&q=Error+10053 PS: Ta vekk bildesignaturen din, det er imot retningslinjene og du blir garantert sparka ut av moderatorene hvis de ser det. Sånt tar xtra lang tid å laste ned for modembrukere. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 veit det er flere tråder, men jeg tenkte jeg kunne opprette en ny. Og jeg har også gjort det samme som deg, søkt på google. Men over alt står det bare det samme.. MEN jeg har kommet med et gjennombrudd, nemlig at det er avhengig av hvilket program man åpner om internettet klikker eller ikke. Det kan ikke være TILFELDIG at koblinga forsvinner når man åpner et slikt fildelingsprogram, eller hur?? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Mitt spørsmål er da om telenor har satt opp sperrer for disse programmene? Kan ikke svare for Soulseek, men eMule fungerer glimrende på Telenor ADSL. Problemet ditt ligger nok hos deg selv. MEN jeg har kommet med et gjennombrudd, nemlig at det er avhengig av hvilket program man åpner om internettet klikker eller ikke. Det kan ikke være TILFELDIG at koblinga forsvinner når man åpner et slikt fildelingsprogram, eller hur?? Har du f.eks. åpnet og forwarded de portene som er nødvendig? Info om dette finner du på eMule sin webside. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Ja, ja. Porter og slikt har jeg åpna. null problem der Lenke til kommentar
JPT Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Antagligvis så tar de andre programmene så mye båndbredden din at IRC mister kontakt eller noe slikt. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 internettkoblinga på alle maskinene i nettverket forsvinner da.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hmm leste noe i PC Gamer om en som hadde et modem som mista forbindelsen når det ble høy load på nedlasting/opplasting. Tviler på dette har noe med ditt problem å gjøre, men det ligner endel. (fritt oversatt fra engelsk) Enkelte ADSL-modemer trekker for mye strøm fra USB-porten og som en sikkerhet, stenger porten seg av. Dette dukker ofte opp ved høy nettverksbelastning, f.eks. når modemet sender og mottar mye data samtidig. Svaret er å være sikker på at huben du bruker faktisk har strøm (ikke passiv hub mao.) - den burde ha sin egen power adapter. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 kanskje jeg burde vært mer presis. det er egen strømkabel til modemet, og det går en tp fra den til adsl-routern som også har egen strømkabel, og det går en ledning fra den igjen til en hub, som også har egen strømkabel, og fra denne igjen går det 3 tp'er til hver sin pc.. jeg tviler på at strømmen er et problem her.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ja, ja. Porter og slikt har jeg åpna. null problem der Er litt usikker på hva du mener med "og slikt", men har du lest denne FAQ'en vedr. konfigurering av routere? Du må forwarde to porter fra routeren til den PC'en som kjører eMule. Du skriver ikke hvilken router du har, men de fire guidene burde gi deg eksempler på hva du bør gjøre uansett. Edit: Du burde også sjekke om det finnes noen firmware-oppdateringer til routeren din, i tilfelle det er noen bugs i den du har. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 oppdatering: Problemet lå i routeren. En bipac idiot-router som var altfor streng (t.o.m etter jeg hadde gjort absolutt alt "åpent") eller veldig bugga. Fant ingen vesentlige firmware oppdateringer, så jeg endte opp med å kjøpe en ny med innebygget hub.. så slipper jeg ihvertfall det mellomleddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå