Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1-DIN - Android-kompatibel

dsgf

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha en headunit i en 2CV. Har plass til en vanlig 1-DIN-spiller.

Har følgende krav:

Må tåle en del varme (50-80 grader). Det blir varmt under hanskehylla på sommerdager, og bare en tynn blikkplate skiller inn mot motorrommet.

Best mulig funksjonalitet med Android-telefoner + lading av tlf fra USB

Bluetooth er ikke nødvendig

SD-kort er kjekt, men ikke nødvendig

DVD er ikke nødvendig

AUX er fint

USB er et must

DAB+ bør vel være med, men jeg er usikker på hvordan de takler varmen..

Har heller ikke plass i frontruta til lange antennearmer, men det finnes kanskje små, enkle DAB-antenner som kan monteres i et hjørne? Har stofftak, så alle former for utvendig takantenne/shark fin utgår.

Ønsker så god/kraftig forsterker som mulig innebygget, har ikke (tørr) plass til å montere ekstra forsterker.

Har sett på Kenwood sine varianter, både DAB-41U (som er billig på Bilxtra nå) og litt på 2013-modellene.

Noe annet?

Budsjett: Billig er fint, men betaler det det er verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg endte opp med å kjøpe storebroren - Pioneer DEH-X8500DAB, som har kule features som 2x USB, bluetooth-handsfree og -streaming. Men vær obs på at Android i praksis ikke støttes. Pioneer har en app (som er håpløst utdatert) og som gir delvis støtte for noen funksjoner på Android 2.3 eller lavere. Det vil si at stort sett alt som finnes av oppdaterte telefoner pr i dag ikke støttes. Pioneer nekter å svare på om det vil komme støtte for Android 4.x i nåværende range av bilstereo. Dette er rett og slett r*va.

Har ikke tid til å vente på 2013-kolleksjonen til Kenwood, dessverre, men har definitivt kjøpt min siste Pioneer-enhet.

Lenke til kommentar

Ja, håper det :)

Nå er det begrenset hvor mye glede man kan få av lydkvaliteten i en bil med åpent tak i utgangspunktet, men med det sagt er vel ikke akkurat 8500 "dilldall"-fri heller :p Men det er selvfølgelig stillig at displayet bytter farge hele tiden :)

Men hva skjer med at man ikke kan velge 24 t klokke? Og at det er 7-8 klikk for å lagre en radiostasjon? Mulig Pioneer har best lyd, men de burde spandert et kvarter ekstra på brukervennlighet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...