Targamach Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg skal formatere min Harddisk , p.g.a mange problemer med drivere o.s.v. Men problemet er: når jeg skal prøve å boote opp med WinXp cd`en kommer det ikke noe opp systemet bare fortsetter som normalt. Altså jeg forventet at det skulle komme opp en beskjed om jeg ville boote fra cd-rommen. Men det gjorde det altså ikke.. Jeg har et Asus P4G8X/deluxe hovedkort. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få opp denne Boot-up beskjeden? På forhånd Takk .. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Sett CD-ROM som første boot device og start opp med XP disken i CD-ROM, med en gang rett etter POSTEN får en KJAPP melding om å starte boot fra CD-ROM, da trykker du ENTER og så er du i gang. Lenke til kommentar
Targamach Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Kan du forklare litt nærmere? :oops: Takk uannsett.. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du må gå inn i bios for å sette CD-Rom som first boot device. Du finner sannsynligvis beskrivelse på hvordan du skal gjøre dette i manualen for hovedkortet ditt. Når du har gjort dette vil maskina restarte, og du vil få meldinga som jarmo beskriver, "trykk en tast for å starte opp fra CD-rom". Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 du må inn i bios og sette CD-ROMen din til første "boot device" eller noe sånt. jeg vet ikke hva det heter i din bios, men du finner det sikkert. edit: ble minuttet for sent... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg skal formatere min Harddisk , p.g.a mange problemer med drivere o.s.v. Men problemet er: når jeg skal prøve å boote opp med WinXp cd`en kommer det ikke noe opp systemet bare fortsetter som normalt. Altså jeg forventet at det skulle komme opp en beskjed om jeg ville boote fra cd-rommen. Men det gjorde det altså ikke.. Jeg har et Asus P4G8X/deluxe hovedkort. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få opp denne Boot-up beskjeden? På forhånd Takk .. Oppstartsdisketter Du trenger 6 disketter, og du er nødt til å fòre maskinen med alle sammen. Da kommer du til en dos-prompt og har muligheten til å formatere og installere windows etc.[/url] Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 som dere fleste vet så har ikke Windows XP og W2K MS dos, selv om det er tekstbasert så betyr det ikke at det er dos forde. men hvis du booter fra en windows 95 oppstartsdiskett så kommer du inni dos. ja, det er sånn som noen andre sier lenger opp at man må sette cdrommen til å boote for å kunne installere Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå