Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Hacke" MSN Messenger

Anbefalte innlegg

Har akkurat i disse dager oppdaget hvor lett det er å endre passordet på MSN - kontoer. Ikke har jeg prøvd selv, men andre har gjort det på meg, og det er utrolig unødvendig og irriterende.

Vil egentlig høre hva dere på forumet synes om dette. Det eneste motparten trenger, er e-postadressen deres! Noen av dere visste kanskje om dette? Men allikevel synes jeg det er utrolig unødvendig å gjøre det!

Har personer her på forumet som gjorde dette, men trenger ikke å komme med navn nå. Dessuten kan jeg vel ikke komme med linken til siden der dette "toolet" ble funnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil, så må den med adressen ha logget seg på msn på den aktuelle maskinen der "toolet" som du kaller det er innstallert. Evt legge det inn på ei maskin der vedkommende har logget seg på.

Så det er med andre ord skummelt å logge seg på offentlige maskiner, når det er så enkelt som det er.

Lenke til kommentar

Også må du alltid huske på å se det BÅDE til høyre og venstre før du krysser gata. Man kan aldri vite når en bil kommer.

Og du må pusse tennene minst 30 ganger på hver tann, man kan aldri vite når tannråten kommer.

Også må du huske på å alltid gå med øynene lukket når du går forbi overvåkingskameraer ute, man kan aldri vite om de har en hemmelig retina-scan som identifiserer deg og følger med hvor du er til enhver tid.

Gå alltid med 40 reflekser på jakka om vinteren. Man kan aldri være for sikker.

Lenke til kommentar

ja, men hallo, regner med at du skjønte det allikevel. jeg har alltid tenkt som så at ikke logg på noe personlig på offentlige steder, skoler, jobben o.l. jeg pleier å si til mine venner at ikke gå inn på sider eller logg på mailene deres når dere er på skolen. dere vet aldri hvem som ser dere.

det er ganske mange folk som er fra 12-16 år gamle som har veldig lett e-mail passord som er lette å knekke. derfor bør man ikke logge på mailen på skoler og man bør også bytte passord endel ganger, for å være sikker. men hvis man har et sikkelig passord så trenger man ikke å bytte så mange ganger.

personlig så er jeg ganske forsiktig med å gjøre å gå inn på internet sider å logge på forskjellige ting mens jeg er på skolen. dette gjør jeg hjemme av sikkerhetsmessige grunner.

for som de fleste vet, hver gang man går på en side eller går inn spesielt på hotmail så legges det igjen spor etter dem, å som andre også sikkert vet så er det ikke akkurat det vanskeligste å knekke passordene som ligger i hotmail, siden at det er/var et sikkerhetshull der.

Lenke til kommentar

Bare å gå inn på msn siden, ta Glemt passord eller noe sånt også skriver du svaret på det hemmelige spørsmålet.

Veldig enkelt hvis det er " Hva er ditt favoritt lag ?"

Mange som ikke gidder å bare skrive no helt tilfeldig der og tabber seg ut.

Vanskligere er det ikke

Lenke til kommentar
Bare å gå inn på msn siden, ta Glemt passord eller noe sånt også skriver du svaret på det hemmelige spørsmålet.

Veldig enkelt hvis det er " Hva er ditt favoritt lag  ?"

Mange som ikke gidder å bare skrive no helt tilfeldig der og tabber seg ut.

Vanskligere er det ikke

Like enkelt å bare tippe passordet til en svenske (hysj, tok meg 2min å gjette meg til en svenskes msn.) Gidde den seff tilbake, var bare litt irritert på ham :evil:

Lenke til kommentar

Er det ingen som tenker på at Microsoft har muligheten til å logge alt som går gjennom MSN Messenger-tjenesten da? Og hvem vet...kanskje de gjør det også. Kapasitet har de vel nok av. Nå også audio, filer og videokonversasjoner dersom to stykker sitter bak NAT med Messenger 6, siden MS' servere her brukes som mellomledd.

Utrolig at folk i det hele tatt tør bruke det.

Lenke til kommentar
Er det ingen som tenker på at Microsoft har muligheten til å logge alt som går gjennom MSN Messenger-tjenesten da? Og hvem vet...kanskje de gjør det også. Kapasitet har de vel nok av. Nå også audio, filer og videokonversasjoner dersom to stykker sitter bak NAT med Messenger 6, siden MS' servere her brukes som mellomledd.

Utrolig at folk i det hele tatt tør bruke det.

Og din ISP kan logge alt du gjør, er du sikker på at du ikke skal finne frem avbiteren og permanent disconnecte?

Det er jo noen av oss som greier og ha en viss kontroll på paranoiaen.

Lenke til kommentar
Også må du alltid huske på å se det BÅDE til høyre og venstre før du krysser gata. Man kan aldri vite når en bil kommer.

Og du må pusse tennene minst 30 ganger på hver tann, man kan aldri vite når tannråten kommer.  

Også må du huske på å alltid gå med øynene lukket når du går forbi overvåkingskameraer ute, man kan aldri vite om de har en hemmelig retina-scan som identifiserer deg og følger med hvor du er til enhver tid.

Gå alltid med 40 reflekser på jakka om vinteren. Man kan aldri være for sikker.

:lol: Jaja, "Better safe than sorry" :)

(Ganske morsomt å skyte på reflekser med luftgevær vetu, spes med lasersikte på hehehe)

Hacke MSN hotmail kontoer og skifte passord er jo det lameste som fins...bare tapere som driver på sånn, lag dere skikkelige passord, Fido og bilmerket ditt er ikke særlig bra.

Lenke til kommentar

jada, men dette er vel ikke noe særlig nyhet for noen da. men det der tror jeg ikke at MS kan forhindre heller. de som skal forandre passordet til en konto som ikke er sin egen sier jo bare at det er dens egen konto de skal forandre så er det ingen som kan sjekke om det faktisk er rett eller ikke.

men, ja, jeg synes at de burde hatt et litt bedre system enn det de har ja. å for å si det sånn det er mange dumme brukere som er litt dårlige til å finne på både passord, hemmelige spørsmål og svar. så det står ikke bare på MS dette her da.

Lenke til kommentar
Har akkurat i disse dager oppdaget hvor lett det er å endre passordet på MSN - kontoer. Ikke har jeg prøvd selv, men andre har gjort det på meg, og det er utrolig unødvendig og irriterende.

Vil egentlig høre hva dere på forumet synes om dette. Det eneste motparten trenger, er e-postadressen deres! Noen av dere visste kanskje om dette? Men allikevel synes jeg det er utrolig unødvendig å gjøre det!

Har personer her på forumet som gjorde dette, men trenger ikke å komme med navn nå. Dessuten kan jeg vel ikke komme med linken til siden der dette "toolet" ble funnet.

Har vell en følse at du har et veeeldig lett "hemmelig" spørsmål som dine kammerater gjetter riktig på og kødder med deg :lol:

Lenke til kommentar
Og din ISP kan logge alt du gjør, er du sikker på at du ikke skal finne frem avbiteren og permanent disconnecte?

Det er jo noen av oss som greier og ha en viss kontroll på paranoiaen.

=)

Det lå litt ironi i det jeg skrev, hadde til hensikt å fyre oppunder paranoiaen.

Når det er sagt kan man jo aldri være for sikker da, så jeg tror jammen at jeg skal klippe kabelen her, klart det ikke er sikkert nok å bare nappe den ut. Kanskje klippe over alt av telefonledninger som går inn til huset for sikkerhetsskyld. Og mobilen må selvfølgelig destrueres. Huset bør kanskje bygges opp og ut og ned med flere kjellere, eller kanskje flytte helt vekk. Noen som vet om en billig hule i indre fjellbakk? Ops nei, ingen kan jo vite om det...

En artig regel er at 100% sikkerhet = 0% tilgang...og den gjelder vel litt her også.

Lenke til kommentar

Den greia jeg snakket om har ikke noe med gjette seg fram til passordet. Men om et program der du enkelt kan hente ut passordet.

http://www.elcomsoft.com/aimpr.html

Det er så enkelt som å legge det inn på et bibliotek, skole, eller annen offentlig instans, eller hos en kompis/venner for den del. Selvklart er dette lamt, men det er en grunn til at jeg ikke logger meg på offentlig.. eller sjekker mail for den del. Da bruker jeg heller mobilen ;)

Lenke til kommentar

Absolutt ingenting er trygt å gjøre på en offentlig maskin (eller en hvilken som helst maskin som du ikke har 100% kontroll over).

En helt vanlig keylogger som kjører i bakgrunnen vil med største letthet la eieren finne ut alle hemmelige passord, sider du har vært på osv.

Men... selvfølgelig, man kan ikke bli helt paranoid heller. Jeg vil likevel advare mot å bruke "kritiske" tjenester som nettbank over offentlige PC'er. Spesielt steder med lite sikkerhet, og stor gjennomstrømning av folk med lite datakunnskap, for eksempel offentlig bibliotek. Hadde JEG ville sanket passord for å rane nettbanker osv. så hadde offentlige bibliotek vært mitt absolutt første mål...

MSN kontoen din derimot... har neppe noen lyst nok på til at de gidder å arbeide spesielt mye for den. Om det er et spesielt sikkerhetshull nå om dagen som gjør MSN hacking spesielt lett vet jeg ikke... jeg kjenner ikke til noen som fremdeles er aktive nå.

-Stigma

Lenke til kommentar
Absolutt ingenting er trygt å gjøre på en offentlig maskin (eller en hvilken som helst maskin som du ikke har 100% kontroll over).

Det er vel ikke mulig å ha 100% kontroll over en pc med internett.

:lol: men jeg forstod poenget ditt.

Det er ikke lurt å ha passord som navn på personer,ting. eller andre ord som finnes i et brute force ordbok.

Exempel på dårlig pw: SteveIrwin

på et bra pw: efj43jf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...