Gå til innhold

Rart DNS(?) Problem med serveren min.

bergetun

Anbefalte innlegg

I det siste har den ene linux serveren min veart sinnsykt treig med aa slaa opp i DNS'er. Det kan ofte ta nesten 30 sekunder foer boxen klarer aa resolve en DNS.

Feks visst jeg tar lynx www.dagbladet.no eller ping dagbladet.no saa tar det lang tid foer den klarer aa resolve..

For aa sjekke at det virkelig var ett DNS problem saa la jeg inn IP og domenet til dagbladet inn i hosts og proevde igjen.

Da virker dagbladet uten problemer, ping og lynx klarer aa resovle ipen uten delay.

Du tenker sikker det samme som meg at det er DNS serverene mine som er problemet.

Det er altsaa ikke noe galt med DNS serverne jeg bruker, jeg har ingen problemer med dem paa andre maskiner jeg har paa nettverket.

Er det noen som har peiling paa hva som kan veare galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du offisiell DNS server/e? Prøv å heller bruk ISP sin DNS som primær DNS server, da tror jeg det skal fungere. Høres ut som DNS'en får timeout og bytter til neste DNS..

Takker for svar.

Jeg bruker hoved DNS'en til ISP'en min og jeg har proevd med andre DNS servere osv uten at det hjelper..

Problemet maa ligge en annen plass da jeg bruker de samme DNS serverene paa andre maskiner paa nettverket mitt uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...