Gå til innhold

Hvordan vet jeg at de jeg chatter med er ekte?


Cooky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor vil du besøke en person som eventuelt oppgir seg for å være en annen? Jeg ville heller anbefale å kutte kontakten.

 

Jeg har hatt kontakt med denne personen i over 4 år nå, og han var den første jeg kunne betrakte som en "venn", og nå viser det seg at han sannsynligvis er en annen enn den han sier han er..

 

Du kan bare tenke deg hvor deprimerende det er, og jeg vil derfor snakke face2face med han (eller hun), og få en forklaring på hvorfor denne personen kunne gjøre noe slikt mot en annen person (leke med en annens følelser..).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kontakt med denne personen i over 4 år nå, og han var den første jeg kunne betrakte som en "venn", og nå viser det seg at han sannsynligvis er en annen enn den han sier han er..

 

Du kan bare tenke deg hvor deprimerende det er, og jeg vil derfor snakke face2face med han (eller hun), og få en forklaring på hvorfor denne personen kunne gjøre noe slikt mot en annen person (leke med en annens følelser..).

 

Det virker lite sannsynlig at vedkommende har gjort dette for å «leke med følelsene dine». Mer sannsynlig er det at han har hatt, for ham, gode grunner til å gjøre det. Videre virker det trolig at vennskapet har vært ekte, selv om han har gitt deg feil personalia på seg selv. Alternativet som du skisserer - impliserer at han er sosiopat. Det kan ikke utelukkes, selv om jeg som sagt ikke tror noe på det. Dersom jeg skulle ta feil, er det definitivt ikke en person du ønsker å oppsøke, eller ha noe mer med å gjøre.

 

Anbefaler, som i mitt første innlegg, videosamtale på Skype; det er trygt og burde ha omtrent samme effekt. Si hvordan hendelsene har fått deg til å føle deg - dét er det viktige her og bør respekteres av en venn. Helst ikke bruk pekefingeren og si at han er et dårlig menneske osv.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg har hatt kontakt med denne personen i over 4 år nå, og han var den første jeg kunne betrakte som en "venn", og nå viser det seg at han sannsynligvis er en annen enn den han sier han er..

 

Du kan bare tenke deg hvor deprimerende det er, og jeg vil derfor snakke face2face med han (eller hun), og få en forklaring på hvorfor denne personen kunne gjøre noe slikt mot en annen person (leke med en annens følelser..).

 

altså, du høres litt psykopatisk ut. Har du brukt 4 år på å snakke med denne personen, og ikke møtt han ennda, og du først NÅ begynner å lure på om han er den han er? du kan ikke betrakte han som noe annet enn en chattevenn når dere ikke har møtt kvarandre.

 

at du nå skal møte opp på adressen hans- uten at dere har avtale om det, er bare feil.

Gjør deg selv en tjeneste - Spør rett ut-"hvorfor har vi ikke møtt kvarandre"! eller noe slikt. får du ikke et fornuftig svar da sier du FU. og kutter kontakten

Lenke til kommentar

altså, du høres litt psykopatisk ut.

 

For noe tull, trådstarter virker ikke psykopatisk. Psykopaters ofre fortjener ikke at begrepet utvannes og brukes som slengbemerkning. Lær deg ord, før du bruker dem. Jeg synes det virker som du har en dømmende holdning. Du er ikke alene om dette, men tenk litt over det.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har flere kontakter jeg har snakket med regelmessig de siste 3-4 årene. Har ikke møtt noen av disse IRL, og har heller ikke vært aktuellt. Har riktignok IRL navn til et par av disse personene, men er absolutt ikke et must at noen skal gi dette over nettet.

 

At han har oppgitt feil navn er ikke et tegn på at han "leker med følelsene" dine, det betyr bare at han er "føre var" på internett med personer han heller ikke vet hvem er. Kalles fornuftig. Ville ikke blitt sint på ham av den grunn, men oppfører han seg som en dust ville jeg bare kuttet kontakten.

Det finnes nok av hyggelige og ærlige mennesker på internett.

 

Jeg har navnene til de jeg står nærmest, men ingen av de vil man få opp ved å google, eller benytte seg av 1881.

Dette kan komme av at de er mindreårige og derfor ikke står oppført i tjenester som 1881.

Man skal ikke se bort i fra at det kan være andre hendelser som gjør at navnene deres er "hemmeliggjort", uten at dette har noe med deg å gjøre.

Endret av IT_Predator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye mer enn det dere tror eller synes.

 

Jeg har ikke hatt mulighet til å møte han eller noen av de før nå til sommeren på grunn av psykiske lidelser.

Og ting han tidligere har sagt til meg nekter han nå på for å ha sagt (blant annet om at han har giftet seg)..

Lenke til kommentar

Det er mye mer enn det dere tror eller synes.

 

Jeg har ikke hatt mulighet til å møte han eller noen av de før nå til sommeren på grunn av psykiske lidelser.

Og ting han tidligere har sagt til meg nekter han nå på for å ha sagt (blant annet om at han har giftet seg)..

 

Ja, det er vanskelig å si noe om saken, når du holder tilbake ting. Men det er det din rett å gjøre! Håper du i alle fall har fått noe ut av tilbakemeldingene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, bare så det er sagt så vet jeg nå hvem jeg har å gjøre med, og har både kommune og adresse ved hjelp av skatteetaten.no :)

 

Takker alle som har hjulpet i den stengte tråden :)

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Vel, bare så det er sagt så vet jeg nå hvem jeg har å gjøre med, og har både kommune og adresse ved hjelp av skatteetaten.no :)

 

Takker alle som har hjulpet i den stengte tråden :)

 

Så han hadde oppgitt riktig navn? :) Om ikke, så lurer jeg litt på hvordan du kom frem til dette.

 

Vil forresten sterkt advare deg fra å besøke ham om visiten skyldes at han ikke har vært ærlig. Folk reagerer VELDIG forskjellig, og med tanke på at flertallet vil føle dette som en truende situasjon (at en man har snakket med på nettet kommer uanmeldt på besøk), så kan besøket fort bli lite hyggelig for deg. ;)

Lenke til kommentar

Så han hadde oppgitt riktig navn? :) Om ikke, så lurer jeg litt på hvordan du kom frem til dette.

 

Vil forresten sterkt advare deg fra å besøke ham om visiten skyldes at han ikke har vært ærlig. Folk reagerer VELDIG forskjellig, og med tanke på at flertallet vil føle dette som en truende situasjon (at en man har snakket med på nettet kommer uanmeldt på besøk), så kan besøket fort bli lite hyggelig for deg. ;)

 

Det er en jente på 20 år det er snakk om her egentlig.

Og ja, hun oppga til slutt riktig navn, men nekter fortsatt på at hun har "lurt" meg.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Det virker som du synes det er morsomt..

 

Jeg bryr meg ikke om dette var en jente eller gutt.

Hun har nærmest ødelagt 90% av livet mitt ..

 

Så ille kan det vel ikke være. Hun har sikkert oppgitt falsk navn, fordi hun er redd for stalkers. Det er faktisk en veldig legitim grunn.

Lenke til kommentar

Så ille kan det vel ikke være. Hun har sikkert oppgitt falsk navn, fordi hun er redd for stalkers. Det er faktisk en veldig legitim grunn.

 

Oppgitt falsk navn?

Hun har opprettet over 50 msn- brukere og utgitt seg til å være alle disse, men med ulike personligheter..

Lenke til kommentar

Virker som en sosiopat :( Ta det som en mann, styr langt unna og finn deg et skikkelig kvinnfolk.

 

Nei, dette er ikke noe jeg kommer til å bare glemme, og gå videre som om det aldri har skjedd..

 

:hm:

 

Tips til deg, slett de.

 

Det kommer jeg til å gjøre.. til slutt :)

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor i alle dagerr du gidder å bruke tid på den kjerringa, visst ho har brukt 50 profiler for å gjøre livet ditt surt.

 

finns dritt mennesker over alt.

 

gjør deg selv en tjeneste og kutt kontakt med ho øyeblikkelig- ho kommer bare til å forsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...