Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppkjøring A1

simws

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke tatt A1, men ser for meg at den er tilsvarende som på A, i rekkefølge:

- Starter med et kontrollspørsmål (teori), f.eks. "hva må du se etter når du skal kontrollere bremsesystemet på sykkelen" eller "redegjør for kjørebekledningen du bruker". Min kjørelærer ga meg en utfyllende liste med vesentlige punkter å pugge.

- Gjennomfør den "daglige kontrollen" før du setter deg på sykkelen (sjekke at dekk er hele, at lysene virker etc). Igjen: spør kjørelærer på forhånd om du er usikker.

- Kjøregårdsøvelser.

laget av vegvesenet. Hver øvelse repeteres to ganger. Vær litt lurere enn meg: ikke glem å kjøre gjennom de avsluttende kjeglene ved siste repetisjon av en øvelse ;)

- Kjøring på veg. Her sitter sensor enten bakpå din sykkel, eller kjører egen sykkel. Sensor forteller deg via elektronisk kommunikasjon hvor du skal kjøre. Om du kjører feil, er det sensors oppgave å planlegge kjøreruten videre, så ikke stress. Å kjøre feil gjør ingen utslag for resultatet, men dumme valg i stressede situasjoner fører fort til stryk. Ligger du i høyre felt inn mot en rundkjøring der du skal til venstre, kjører du kun der du har lov å kjøre (typisk mot høyre eller rett fram). Denne siste delen av oppkjøringen varer nok om lag 45-60 min, give or take.

Oppkjøringen skal foregå på en godkjent skolesykkel som du må stille med selv. Det vanligste er å leie sykkelen av kjøreskolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...