TST Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 I ukens podkast snakker vi om en vaskebjørn, en froskedrakt og en støvel. Les hele saken Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Det vart for øvrig satt ny verdsrekord i SMB3, utan warping, i går med 52:59. Første gang nokon har kome under 53 minutt. Opptak frå forrige rekord: http://www.twitch.tv/k1rua/c/2103783 1 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!.. Mario 3 var en definerende tittel. Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre. Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg synes alle de sidescrollende Mario-spillene til NES og SNES var fantastiske. Å peke ut en favoritt er omtrent håpløst. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!..Mario 3 var en definerende tittel.Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre.Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to. Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Super Mario 3 og Super Mario World er mine 2 favoritt 2D plattformspill, dem definerte en hel generasjon. Etter Super Nintendo spilte jeg mye Mario 64 og Super Mario Galaxy 1-2 Galaxy serien er helt utrolig, makan for noen magiske spill finner man sjeldent! Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!..Mario 3 var en definerende tittel.Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre.Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to.Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder. Enig. Skal sette meg ned og høre nå, gleder meg. Mario er en suveren favoritt i spillhistorien for min del(noe avataren min ikke sier noenting om, så klart ). Til artikkelforfatteren: Med vaskebjørndrakten kunne man fly, Tanooki-drakten gjorde spilleren om til stein, mens froskedrakten var suveren i vann. Tanooki-drakten er da vitterlig det du kaller vaskebjørnsdrakten? Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!..Mario 3 var en definerende tittel.Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre.Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to.Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder.Enig.:)Skal sette meg ned og høre nå, gleder meg. Mario er en suveren favoritt i spillhistorien for min del(noe avataren min ikke sier noenting om, så klart ).Til artikkelforfatteren:Med vaskebjørndrakten kunne man fly, Tanooki-drakten gjorde spilleren om til stein, mens froskedrakten var suveren i vann. Tanooki-drakten er da vitterlig det du kaller vaskebjørnsdrakten? Jeg kan svare! Tanooki-drakten refererer til den fulldekkende bjørnedrakten som gir deg evnen til å fly men OGSÅ evnen til å bli til stein. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder. Jeg syns Yoshi's Island er mer morsomt å styre, det er mer dybde i spillet og det er langt flere elementer å mestre i spillet enn i Mario Bros 3 eller Mario World. Noe annet som kan merkes er at SM64 låner veldig mange elementer fra Yoshi's Island. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 SMB3 skal ha all ære for nyvinninger og fantastisk gameplay, men jeg må innrømme at World er min favoritt. Jeg syntes de tok med seg alt de hadde gjort riktig i de forrige spillene og implementerte det på en glimrende måte i en ny og krevende "16-bit"-verden. Jeg kan ikke huske at dette spillet hadde noen irritasjonsmomenter i det hele tatt. Nydelig grafikk, responsiv kontroll, spennende verdener med unike brett, bra savefunksjon, akkurat passe vanskelig, god musikk, flott atmosfære. Et perfekt Mario-spill! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg er også tilbøyelig til å ha Yoshi's Island som favoritt. Det eneste som trekker litt ned er at man ikke har noe verdenskart man kan uforske som i SMW. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Super Mario 3 over World, anytime. World har for mange lette brett eller transportetapper om du vil, selv om å ri dinosaur (om det er lov å si) er ganske awsome. Ellers så kaller vi vel brett som tvinger deg til å gå framover (eller DØ!) for tvingebrett, eller var det bare i min omgangskrets? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 SMB3 og SMW er det beste Nintendo noko gang har gjort. SMW2 er bra, men samtidig ganske annerledes enn forgjengarane. Sidan du kan hamstre liv er SMW eit forholdsvis enkelt spel i forhold til SMB3. Brett som går av seg sjølv vert kalla auto-scroll på fagspråket. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Ja, jeg vet også at det ofte omtales som auto-scroll, men det gjode nok neppe det blant unger på tidlig nittitall Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 spiller dette enda på min Xperia play. deilig med nintendo spill og playstation knapper. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Beste spillet Nintendo noengang har utgitt uansett versjon. Overlegent brettdesign i forhold til de andre Mario-spillene. Lenke til kommentar
Tackli Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Morsomt at jeg senest i går fyrte opp SMB3 på Wii'en. Et fantastisk spill på alle måter. Sparer podcasten til seinere i dag, men ser frem til å høre om denne perlen fra barndommen min. De gamle er eldst. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Denne episoden inspirerte meg til å gå inn på twitch og se på en amerikaner spille Super Mario Bros. 3. Jeg digget dette spillet, hadde det til NESen som jeg arvet tidlig på 90-tallet. Jeg sugde i spill enda mer da enn nå, kom kun én gang til andre verden. Og oppdaget aldri tryllefløytene selv. Ingen internet for hjelp heller den gangen. Eneste trøsten sånn sett i ettertid: Mine venner var ikke det spor bedre. Men den gangen den ene kompisen min hadde hørt et rykte om tryllefløyen og FANT DEN... Det var ganske episk for en liten unge. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Ellers så kaller vi vel brett som tvinger deg til å gå framover (eller DØ!) for tvingebrett, eller var det bare i min omgangskrets? Skyvebrett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå