Gå til innhold

Skolevalg  

44 stemmer

1. 1. Hva er skolevalgene for deg?

• Freakshow
      39
    • En seriøs debatt
      5
  2. 2. Hvem vinner skolevalget?

• Arbeiderpartiet
      12
    • Fremskrittspartiet
      12
    • Høyre
      6
    • KrF
      1
    • SV
      1
    • Senterpartiet
      1
    • Venstre
      2
    • Rødt
      0
    • DLF
      3
    • Piratpartiet
      5
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      0

Anbefalte innlegg

Men finnes det ikke lengre seriøse debatter i skolevalget eller har dette også forsvunnet fra gymnaset (studiespesialiserings skoler, de få som er igjen av disse.) som jeg nevnte tidligere husker jeg at yrkeskolen sine debatter var mye tull slik flere av dere andre beskriver men hørte alltid at gymnasets var mye mere seriøse, stemmer dette, eller er det bare en myte?

Har sett debatter for både yrkesfag og studiespesialisering. Kanskje ikke så rart vi sliter med at mange unge ikke er interessert i politikk og føler politiker forakt når det er dette som møter dem. Jeg opplevde akkurat det samme som Zarac beskriver. De forskjellige representantene griper tak i en eller annen teit fillesak, som de "debatterer" i 2 sekunder før de går til angrep på hverandre for helt urellevante ting. Heldigvis har jeg alltid syntes politikk har vært viktig, men jeg tror ikke slike skoledebatter motiverer de som ikke er interessert i politikk til å bytte mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så rart vi sliter med at mange unge ikke er interessert i politikk og føler politiker forakt når det er dette som møter dem. J

Jeg kan ikke si at "man sliter" med politikerforakt, tvert imot denne politikerforakten er en sunn og naturlig reaksjon mot inkompetente og maktsyke folk som vil bestemme over din person og eiendom. Kjør skolevalg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13489

Skoledebatten på vår skole var i alle fall et freakshow. Frp fikk stempel som rasister, Venstre snakket kun om å legalisere hasj, Krf ville ikke møte opp i frykt for å bli lynsjet (Dette var midt i den store homodebatten), mens Høyre og Ap brukte mesteparten av tiden på å hakke på hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...