Lasse69 Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hve er egentlig forskjellen på Barton, Palomino og Thorougbred prosessorene til AMD? Jeg har en server(den kjører både FTP og http server, i tillegg til å være filserver, den blir også innimellom brukt til å kjøre noen oppgaver), den er ca 1.5 år gammel og har et hovedkort av typen Asus A7V133 for Socket A, med en 800Mhz Duron prosessor i. Denne ønsker jeg å oppgradere til en XP 2000 /2200 eller noe liknende, hvilken av de overnevnte prossessorene vil passe(bør velges) i det hovedkortet ? Har og en annen eldre PC som kjører en XP 1700 pr idag(HK er MSI Turbo II), lurer på om jeg skal oppgradere denne til samme hastighet , men er usikker på om dette vil ha noen merkbar effekt ? Begge disse maskinene kjører på PC133 RAM.(Henholdsvis 512 og 1024 MB) Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Barton har 512kb lvl 2 cache og 166/200fsb vs de andre som har 256 lvl 2 cache og 133/166fsb (noe i den dur). Edit: tror ikke du får en XP CPU med Barton kjerne på de "eldre" hovedkortene der, men det kan du jo se på hjemmesiden til produsenten. (vil anbefale en XP2500+ viss mulig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå