Empty Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hadde tenkt jeg skulle bygge meg vannkjøling, blokk og hele sulamitten og lurte derfor på om noen av disse pumpe vil kunne funke som vannpumpe: Lensepumpe og Pantrypumpe Har ingen peiling på hva en Pantrypumpe er... Tenkte jeg skulle gjøre dette så billig som mulig og disse koster nesten ingenting. Akvarie pumpe er vel å foretrekke, men var å spurte rundt i forskjellige foretninger for en stund siden og de fleste pumpene var realtivt dyre og går med en tanke om å slippe å bestille over internett... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nei det vil de ikke da ingen av dem er konstruert for å kjøre kontinuerlig, en lensepumpe vil dessuten bli for stor og en pantry pympe er beregnet til å starte hver gang du tapper vann fra kranen i en båt/campingvongn. Dessuten er ikke prisforskjellen så stor. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nå blir nå kanskje ikke dette løsningen for deg, siden du ikke ville bestille på nett. Men webzoo.net har rimelig akvariepumper. Jeg var faktisk i går og så på MaxiJet pumpe 490 l/t til under 200 kr! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 ja de fleste akvariepumper er bra Eheim pumpa som de fleste bruker er jo en sånn Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Skal du bestille vil jeg anbefale Hydor Seltz L20 II pumpen hos Microplex. Koster bare 195,- og klarer 700 l/t. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Skal du bestille vil jeg anbefale Hydor Seltz L20 II pumpen hos Microplex.Koster bare 195,- og klarer 700 l/t. Den har jeg også bare gode erfaringer med sålangt... Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 anbefaler maxijet på det sterkeste, har selv en maxijet 1000 som jeg ikke hører i det hele tatt(men så er den jo senket i vann) Lenke til kommentar
Empty Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Tenkte jeg skulle sjekke ut diverse zoo butikker rundt om kring i nabolaget for pumper. Hvis jeg ikke finner noe så blir det vel å bestille MaxiJet Pumpehoder MJ 750 eller Eheim kompakt 600 fra webzoo.net eller Hydor Seltz L20 II fra microplex.no. Noen meninger om hvilken pumpe som er best ? Hvor mye vil det eventuelt koste å kjøpe Hydro pumpa fra Microplex (med frakt og heile sulamitten)? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Tenkte jeg skulle sjekke ut diverse zoo butikker rundt om kring i nabolaget for pumper. Hvis jeg ikke finner noe så blir det vel å bestille MaxiJet Pumpehoder MJ 750 eller Eheim kompakt 600 fra webzoo.net eller Hydor Seltz L20 II fra microplex.no.Noen meninger om hvilken pumpe som er best ? Hvor mye vil det eventuelt koste å kjøpe Hydro pumpa fra Microplex (med frakt og heile sulamitten)? Selv om du ikke finner pumpe i en zoobutikk så kan du høre med dem om de kan bestille en, da slipper du jo frakt osv hydro vil koste ca 330. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Skal du bestille vil jeg anbefale Hydor Seltz L20 II pumpen hos Microplex.Koster bare 195,- og klarer 700 l/t. Den har jeg også bare gode erfaringer med sålangt... Tja, min har etter ei tid fått sitt eget liv, avogtil når jeg starter maskinen starter ikke pumpa. :o Kan gi skumle temperaturer. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Har finni en pumpe. Hydor pumpe det også, 400 l/t til en ca 150kr (husker ikke helt pris, men mener det var rundt 150,-) Blir 400 l/t for lite? Tenkte jeg skulle kjøle ned Cpu i første omgang men chipsett er også veldig aktuelt i nær fremtid. Ellers så kan jeg kansje få en brukt Eheim pumpe, 600 l/t til 300,-. Men er det vært å betale det dobbelte for 200 l/t ? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 du betaler ikke 150kr mer bare for mer pumpekapasitet, men kvalitet.. som sagt tidligere er ikke hydor pumpene de mest pålitelige pumpene man kan få tak i.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 ER det mange som har negative erfaringer med hydor pumpa? Bråker den? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Tror nok det blir Hydor pumpa grunnet pris, 135,- for å være nøyaktig, men så kommer det store spm: Er 400 l/t nok ? Skal kjøle ned cpu og chipsett, ikke gpu siden vifta ikke bråker i det hele tatt... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Tror nok det blir Hydor pumpa grunnet pris, 135,- for å være nøyaktig, men så kommer det store spm:Er 400 l/t nok ? Skal kjøle ned cpu og chipsett, ikke gpu siden vifta ikke bråker i det hele tatt... Har testa noen småpumper og alle er ihvertfall kraftige nok til kjøling av CPU. Om ikke blokkene er altfor "snirklete" er jeg rimelig sikker på at det ikke blir noe problem. Enkelte blokker yter bedre ved kraftigere gjennomstrømming, men forskjellen er liten. MicroJet MC320: 320l/h Sicce Micra: 400l/h (Selges for under 200,- på Tropehagen Zoo.) EheimCompact 600: 600l/h (Denne bruker jeg nå med en BIE2.) Men ingen pumper leverer i et system det som står oppgitt på esken. "Virkningsgraden" er veldig varierende. Finnes en slik pumpesammenligning hos overclockers.com. Andre ting som har betydning for gjennomstrømming er vinkelledd, for lange slanger og trange nipler. Selv om yttermålet på nippler er oppgitt til feks 1/2" kan det være store variasjoner på "innermålet". Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ... ingen pumper leverer i et system det som står oppgitt på esken. "Virkningsgraden" er veldig varierende. Finnes en slik pumpesammenligning hos overclockers.com.Ett av de intressantaste måtten är "lyfthöjd" eller tryck (anges i meter eller Bar). Ju större värde desto "starkare" pump, som orkar pumpa vattnet genom slangar och förträngningar. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå