AimAr Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Noen som vet hva jeg skal gjør når dette kommer: http://www.home.no/honda100/minbakgrunntrobbel.png Og se hva som skjer når jeg prøver å skaffe de med apt-get: [root@localhost aimar]# apt-get install krb5-libs Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done krb5-libs is already the newest version. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 removed and 0 not upgraded. [root@localhost aimar]# [root@localhost aimar]# apt-get install openssl Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done openssl is already the newest version. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 removed and 0 not upgraded. [root@localhost aimar]# Det jeg prøver å installere fra CD'n er Utviklingsverktøy(Development-tools). Edit: Jeg har også prøvd å laste ned .rpm pakker, men da kommer det bare at den allerede er installert. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kan du ikke fjerne de som allerede er installert før du legger inn oppdaterte fra internett? rpm -u tror jeg...? Ikke helt sikker, man rpm er en fin bil. Et år siden jeg brukte rpm nå Lenke til kommentar
dvj Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hvilken versjon av krb5-libs og openssl har apt-get lagt inn? som du ser vil instalasjonen av utvilkingsverktøy ha nøyaktig versjon 1.2.7-10 av krb5-libs og 0.9.7a-2 Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 se her: [root@localhost aimar]# rpm -U '/home/aimar/EINAR/installs/krb5-libs-1.2.7-10.i386.rpm' package krb5-libs-1.2.7-14 (which is newer than krb5-libs-1.2.7-10) is already installed ------------------------------------------------------------------------------------------------- Edit: Med denne comadoen her klarte jeg å fikse det ned til slik: http://www.home.no/honda100/littbedre.png [root@localhost aimar]# rpm -ivh --force '/home/aimar/EINAR/installs/krb5-libs-1.2.7-10.i386.rpm' Forbereder... ########################################### [100%] 1:krb5-libs ########################################### [100%] [root@localhost aimar]# Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 YES YES YES!!!! JEG FIKSET DET!!! *stolt* 8) 8) :-) :-) Lenke til kommentar
foolish Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du må aldri, aldri bruke --force i rpm. Det brekker ting. ikke bruk --nodeps heller. Du kan jo avinstallere den gamle og så legge inn den nye. Lær deg hvordan rpm fungerer. Les rpm manualen, og del 1 av dette dokumentet: http://www.rpm.org/max-rpm/ Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Ja... no har apt-get begynt å whine om at jeg har to versjoner installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå