Gå til innhold

A7N8X & XP1800+ problemer

O1e

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det som er problemet mitt er at jeg får ikke kjørt prosessoren på den standar hastighet.. Jeg har en xp2800+ (barton) BOXED på et A7N8X Deluxe hovedkort.. Men den vil ikke instalere windows med 166mhz i bios.. Bare 133mhz eller 100mhz.. 133mhz tilsvarer xp2200. Det går som regel greit når jeg bare sitter i windows, men når jeg skal starte et innstalasjonsprogram eller spille så restarter den.. Jeg gikk inn i bios for å se hvor varm den var.. og da var den på rundt 60grader. :

Noen forslag om hva som kan være feil ? Alt er 2 dager gammelt.

Moderatoredit: fikset på emnefeltet. "Hjelp" forteller ikke om du skal ha hjelp med ovenstående eller med å åpne melkekartongen... :lol: Les retningslinjene for bruk av emnefelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny bios. Det er kommet en ny bios som fikser det meste.

Hadde selv problem med min xp2700+ slik du sier.

hent biosen her.

http://www.asus.com.tw/support/download/it...=A7N8X%20Deluxe

Sammen med awdflash.exe på en disket starter du bare maskinen på nytt og trykker ALT + F2 i starten. Resten er en lek.

PS: VIKTIG!!!! Finn ut hvilken versjon kortet ditt er. Versjon over eller under 2.0 Det er meget viktig for å få riktig bios til riktig versjon HK.

Lenke til kommentar

Humm.. Fikk lånt meg en og tok fila som heter "c18d1006.bin" og la på en disket.. Når jeg restarta marskin og fikk kjørt den sto det "File name: ___________" Så tok jeg og skreiv "c18d1006".. Så restarta den etter en stund igjen. Og det funker ikke enda.. Er innstalasjonen rett ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...