Gå til innhold

- Slutt å stjele Game of Thrones!

Anbefalte innlegg

Den dagen alle seriene er samlet på en streaming tjeneste så skal jeg heller abonnere. Gratis eller mot betaling, jeg velger den løsningen som er enklest. Jeg betaler gjerne et par hundre kroner i mnd. om tjenesten faktisk har bra innhold. Det er dessverre alt for mye som mangler, for ikke å snakke om at Norge får enda mindre innhold enn USA på Netflix.

Endret av morten-89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til ting som blir vist på TV ser jeg ikke problemet med at folk laster ned dette på nettet for å være ærlig. (Joda mange som laster ned, laster kanskje ned før serien kommer til deres land, men allikevel)

Man har jo også muligheten for å ta opp disse programmene og dermed ha de lagret (dette burde jo da også i realiteten være ulovlig).

Kan jo også legge til at jeg hadde mest sannsynligvis ikke eid halvparten av de TV-seriene jeg har på DVD, hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde lastet de ned og sett det først (hele eller deler av serien)

Lenke til kommentar
Ok det er ikke så gale, men hva med Continuum da ?
Ukjent. Ser ikke på den serien. Men hvis det er en HBO serie så er de nok like raske med å legge ut neste episode av serien som game of thrones.

Continuum er Canadisk serie som de i USA sendte ETTER at første sesong var ferdig i Canada.

Sesong 2 ser ut til å sendes ca sammtidig i USA og Canada.

Serien er nok laga for Showcase, og Syfy sender det i USA, derfor er det ikke nødvendigvis sikkert den serien havner så fort på HBO Nordic etter sending der borte....

Syfy sender det også i UK, og VOX sender i Tyskland.

Lenke til kommentar

Gjenta etter meg Mr.Ambassadør: "Opphavsrettighetsbrudd er ikke stjeling, det er opphavsrettighetsbrudd". Ord er viktig.

Forøvrig venter jeg spent på den første leverandøren som tør å selge direkte nedlasting av filmer, ikke streaming. Kjenner flere som betaler for HBO (for sammvittighetens skyld) men likevel laster ned GoT og annet fra alternative kilder, fordi det er mere praktisk.

Lenke til kommentar

Continuum er Canadisk serie som de i USA sendte ETTER at første sesong var ferdig i Canada.

Sesong 2 ser ut til å sendes ca sammtidig i USA og Canada.

Serien er nok laga for Showcase, og Syfy sender det i USA, derfor er det ikke nødvendigvis sikkert den serien havner så fort på HBO Nordic etter sending der borte....

Syfy sender det også i UK, og VOX sender i Tyskland.

Continuum starter ikke før i juni på SyFy over dammen.

Lenke til kommentar

Fordi HBO taper ingenting på at jeg laster ned, og heller tjener på at jeg er fan av serien og kjøper Blue.Ray utgavene.

Jeg har ikke raskt nok internett til å streame.

Via torrent tar det en natt å laste ned en episode i 720p med 5.1 lyd.

Jeg har ikke tilgang til HBO via andre leverandører enn internett.

Tap på at jeg laster ned: 0,-

Inntjening på at jeg er fan av serien: 200kr/sesong for Bluray utgaven

En nedlasting er ikke et tapt salg når jeg uansett ikke får tak i serien på noen lovlige måter, spesielt ikke når min ervervelse ikke hindrer andre i å kjøpe den. Stjeler jeg en fysisk ting så taper de et salg. Stjeler jeg en fil, så taper de ingenting.

Mulig - men du har ingen rett til å stjele bare fordi det ikke gir tap til skaperne.

De har laget serien på sine betingelser. Om du ikke liker de betingelsene så er det helt greit, finn noe annet å se på.

Lenke til kommentar

Mulig - men du har ingen rett til å stjele bare fordi det ikke gir tap til skaperne.

De har laget serien på sine betingelser. Om du ikke liker de betingelsene så er det helt greit, finn noe annet å se på.

Skaperne lite med betingelsene å gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...