Moskus Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Ja de har sine feil ingen tvil men det er et skritt i rett retning I forskjell til veldig mange andre produsenter. Når konkurrentene har mer så er det ingen grunn til å levere et dårlig produkt. Jeg støtter gode idéer og gode produkter (Kickstarter er genialt!), men i en verden med konkurranse velger jeg å ikke støtte dårlige løsninger. Jeg slipper heldigvis å støtte HBO Nordic selv, har ikke blitt bitt av Game of Thrones-basillen. 2 Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 I mitt tilfelle har ser jeg ikke noe galt i å laste ned denne serien. Jeg har betalt for å se den via HBO nordic, men appen som skal gi meg tilgang til de forskjellige seriene fungerer ikke som den skal. Oftere enn ikke har den problemer med å starte filmer og serier, og enda oftere avbryter den serien underveis. Jeg får med andre ord ikke det jeg har betalt for, og da ser jeg ingen grunn til at jeg ikke kan laste ned serien som ellers skulle vært tilgjengelig for meg på alle plattformer til alle døgnets tider. Merk at samtidig som HBO-appen sliter fungerer Netflix helt smertefritt, og 70mbit linje har god kapasitet til å strømme, så i mitt tilfelle må nok HBO som kan ta skylden selv, Mr. Bleich. 2 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) det er ser også ut som Game of Thrones og Vikings ligger en episode bak USA noe som rett og slett ikke er greit :-/ Gi det en time eller to så er både game of thrones og vikings up to date. Første episoden av game of thrones kom ca 13:00 på hbonordic. 10 timerish etter sendingen i united stats of USA. @Marius. Sliter ikke med streaming fra HBO, men synes kvaliteten er langt under det som en kan forvente. Endret 29. april 2013 av Veritas_ Lenke til kommentar
Zoega Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Morsomt dersom man sammenlikner med for eksempel tjenesten Crunchyroll. De simulcaster, som det heter, der japansk anime blir tekstet og streames samtidig som de gis ut i japan. 1 Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 det er ser også ut som Game of Thrones og Vikings ligger en episode bak USA noe som rett og slett ikke er greit :-/Gi det en time eller to så er både game of thrones og vikings up to date. Første episoden av game of thrones kom ca 13:00 på hbonordic. 10 timerish etter sendingen i united stats of USA.@Marius. Sliter ikke med streaming fra HBO, men synes kvaliteten er langt under det som en kan forvente. Ok det er ikke så gale, men hva med Continuum da ? Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Cana Digital sender episodene samme dag som de slippes i USA. Skal man ha bukt på slik piratkopiering må man bort med eksklusive rettigheter på programmer, filmer og serier. Om det hadde vært veldig mye billigere for tv-aktørene å kjøpe rettigheter til å sende populære programmer, ville flere kjøpt og flere sett, og tilgjengeligheten hadde blitt forferdelig mye bedre for alle. Lenke til kommentar
BlackEagle Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg betaler både for Netflix og HBO Nordic. Men jeg laster heller ned Game of Thrones på bittorrent siden man får mye bedre kvalitet på de nedlastede filene. 2 Lenke til kommentar
FroZenThai Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg syns det er bedre å bare laste ned en å streame fra HBO Nordic, men jeg abonnerer fortsatt. Det syns jeg flere som laster ned burde gjøre, ingen god unnskyldning for å ikke gjøre det. 1 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Er vel ingen som tape noe vis ikke produktet er tilgjengelig til salg i landet på tidspunktet det lastes ned. Vis serien er bra så kjøpes det blueray som har langt bedre kvalitet en de fleste torrents. Skal sies at da må seiren/filmen den virkelig fortjene det, siden Bluerays er så overpriset. 1 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Ok det er ikke så gale, men hva med Continuum da ? Ukjent. Ser ikke på den serien. Men hvis det er en HBO serie så er de nok like raske med å legge ut neste episode av serien som game of thrones. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Investere millioner i nye måter å levere innholdet vårt på eller investere millioner i lobby-virksomhet? Lobby it is then. 4 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Investere millioner i nye måter å levere innholdet vårt på eller investere millioner i lobby-virksomhet? Lobby it is then. Det gir garantert minst et resultat.Mens investere i kundevennlige løsninger garanterer ikke kunder. Idioti er idioti, uansett hva dressmenn sier. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Retarded guy is retarded 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Så pell deg ut av Australia da, jævla douche! 1 Lenke til kommentar
mls Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 "Det å kjøpe en bok i en butikk koster mer og tar lengre tid enn å stjele den fra naboens hus".. Strengt talt blir det vel "Det å kjøpe en bok i en butikk koster mer og tar lengre tid enn å låne den fra naboen, kopiere den, og levere den tilbake" :-p 1 Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Du vet at du ikke skal høre på en mann når han i 2013 sammenligner piratkopiering med å stjele en bok hos naboen... 8 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg kjøper alltid seriene på bluray så fort som mulig. Dessverre tar det gjerne år og dag før de kommer ut, og når det er så mange som laster ned så ender det med at jeg har sett serien sammen med noen lenge før det skjer. GoT sesong 2 tok det en evighet før kom i butikkhyllene; innen den tid hadde jeg både sett serien da kjæresten min lastet den ned og senere på NRK. Jeg kommer nok til å kjøpe blurayboksen allikevel for å se den enda en gang i høy kvalitet, men seriøst; noen må få ut fingeren. Jeg hater å alltid være den siste som ser nye serier, fordi jeg ikke vil laste ned eller abonnere på TV-kanaler (prøver å begrense TV-titting mest mulig). "Jeg kommer nok til å kjøpe blurayboksen allikevel for å se den enda en gang i høy kvalitet" ? du vet at man kan laste ned serier og filmer i hd kvalitet på TPB... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 "Jeg kommer nok til å kjøpe blurayboksen allikevel for å se den enda en gang i høy kvalitet" ? du vet at man kan laste ned serier og filmer i hd kvalitet på TPB... HDTV HD != BluRay HD, samt en 1080p BluRay ENCODE er ikke alltid det samme som BluRay HD. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 HDTV HD != BluRay HD, samt en 1080p BluRay ENCODE er ikke alltid det samme som BluRay HD. ille rotete du forklarer. men jeg antar at du mener at bitraten på en BD plate er høyere en det man laster ned. det er sant, men det man laster ned er som regel bedre komprimert (krever jo mer cpu), så kvaliteten er nesten den samme. mulig man ser forskjell på en 100" tv til 100K, men på min 46 tommer så ser jeg ingen forskjell på BD plata og det samme innholdet nedlastet 3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 ille rotete du forklarer. men jeg antar at du mener at bitraten på en BD plate er høyere en det man laster ned. det er sant, men det man laster ned er som regel bedre komprimert (krever jo mer cpu), så kvaliteten er nesten den samme. mulig man ser forskjell på en 100" tv til 100K, men på min 46 tommer så ser jeg ingen forskjell på BD plata og det samme innholdet nedlastet Handler ikke om størrelse på TV'en du skal se det på, handler oftere om hvor nærme du sitter, du ser nok oftere forskjell på kvalitet når du ligger i senga med en laptop eller tablet enn når du ser det på TV'en flere meter unna. Ja finnes noen gode encodere men da må du vite hva du skal se etter og ikke laste ned alt søppelet som er maket HD eller BD, da rasker du ofte med deg alt søppelet til scenen og amatør p2p verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå