Bileier Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Etter å ha skiftet dekk i går, har det kommet en ulyd fra venstre dekk fremme. Det høres ut som om det er noe som tar borti dekket når det går rundt/noe som har kommet ut av stilling. Den kommer både når jeg kjører rett frem, når jeg svinger, og når jeg bremser. Bakgrunn som kanskje kan belyse noe: Forrige gang jeg skiftet dekk, rundet jeg mutteren. Den gikk da ikke av, men et verksted fikk til slutt ordnet det slik at dekket kunne skiftes. Jeg var da dog i manko på en mutter. Mutterne på sommerdekkene er størst. Mutterene på vinterdekkene er noe mindre, og buer seg innover på den siden som går inn. Jeg kjørte til merkeverksted (Mitsubishi) for å få ny mutter. De hadde ikke størrelsen, så jeg fikk en som er enda litt mindre enn de jeg bruker til vinterdekkene. Jeg spurte om dette da ville gå, og fikk til svar at det skulle gå fint både praktsik og sikkerhetsmessig. Jeg undrer dog, siden det er akkurat dette "dekket"/denne siden (venstre foran), som det nå kommer ulyd fra. Noen forslag? (Det er da nå altså 3 muttere av en type + 1 ny mutter som er noe mindre) på dekket fremme. Endret 29. april 2013 av Bileier Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Forslag til feilsøking: Bytt ut den nye mutteren ved å sette den på dekket på andre siden av bilen, du har nå en gammel mutter som du setter på dekket som lager ulyd. Sjekk deretter om du fremdeles har ulyd. Endret 29. april 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg hadde dette problemet en gang jeg og! Men da var det rett og slett slik at boltene mine ikke var skrudd helt inn? Har du strammet mutrene dine tilstrekkelig? Lenke til kommentar
Bileier Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Forslag til feilsøking: Bytt ut den nye mutteren ved å sette den på dekket på andre siden av bilen, du har nå en gammel mutter som du setter på dekket som lager ulyd. Sjekk deretter om du fremdeles har ulyd. Ganske logisk. Det skal jeg gjøre. Takk Lenke til kommentar
Bileier Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Jeg hadde dette problemet en gang jeg og! Men da var det rett og slett slik at boltene mine ikke var skrudd helt inn? Har du strammet mutrene dine tilstrekkelig? Det kan være så enkelt. Jeg har strammet så godt det lot seg gjøre, men jeg merket noe med den nye mutteren. Det var slik at den på en måte går litt innenfor metallet på felgen, slik at jeg ikke får dratt den til med samme kraft som de andre. Den sitter fast, men begynner å "glippe"/runde når jeg strammer mer, delvis fordi metallet på felgen står ørlite i veien. Ble redd for å "trå til", all den tid jeg rundet den ene mutteren ved sist dekkskifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå