Cloud Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Får adsl om 2 uker og trenger da lett hjelp angående det. Har tre pc`er i huset som skal dele på linja. Den ene pc er på kontoret i kjelleren med betonggulv mellom kjeller og 1.etasje, de to andre ligger nesten rom i rom i 1.etasje. Er ikke lagt noe netverk eller noe oppkobling mellom noen av pcene. Det eneste er pc i kjelleren som har isdn tilkobling. Så spørsmålet er: Hva skal gjøres for å koble alle pcene opp mot adsl linja? Hva er lurest? En hub+en ruter? En server? Tråløs ruter? (trenger vi hub når vi har en tråløs ruterruter i det hele tatt?) Hva er biligstmen funker til det vi skal ha det til? (tre pcer). Håper på svar snarest!! TAKK!! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Vil tro det bare er til å skjøte ledningen som går ut fra modemet med en fordeler til ¨de to andre Pcene. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 du kan kjøpe router med innebygd switch, de finner du billig på din websjappe of choise. så legger du en kabel til hver av maskinene. simpel as that Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hvem leverandør har du bestilt bredbånd fra? Hvis du har bestilt bredbånd fra Telenord så må du ha en ruter for støtte for PPPoE i Nettverks-/transportprotokol. jeg anbefaler en SMC Router fordi de er lette å sette opp. Men hvis du bestilt fra nexgentel så trenger du bare en switch. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Pappa, ikke jeg! har bestilt fra tiscali. Han hørte på jobben at det var så bra.. Er det ikke ganske mye jobb å trekke tp over hele huset?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Pappa, ikke jeg! har bestilt fra tiscali.Han hørte på jobben at det var så bra.. Er det ikke ganske mye jobb å trekke tp over hele huset?? Det er nok litt jobb men så slipper du og plages med trege og i mange tilfeller ustabile WLAN morsomheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå