levurax Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har et problem med pcen min. jeg er ikke sikker på hva som er galt men det er derfor jeg spørr her. Jeg har en: Abit NVF7 V2.0 Twinmos 256 Mb Ati Radeon 9600 pro Atlantis En Amd 2100+ Xp Når jeg sitter i wondows eller spiller... Som oftest når jeg spiller så er det mange ganger at spille bare fryser og de fleste gangen bare restarter pcen min. Når jeg får feilmelding om det som jeg ikke får hver gang d skjer. Så sier det noe om device drivers. Er det noen som veit noe om dette?? Lenke til kommentar
L.. Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Se om du har de nyeste driverne til hovedkortet, skjermkortet ol. Og hvor varm er pc'en din er spørsmålet mitt. Har en shuttle som ikke likte varme f.eks. Startet på nytt flere ganger i sommer. Skjermkortet ditt får det kanskje for varmt?? Og hvis harddisken din er for varm vil windows eller biosen få problemer og starte på nytt. Samme med cpu'en også. Den streiker rett som det er om du ikke er snill med den. Ellers kan det være strømforsyningen som har for liten kraft til alt du har. Bare noen eksempler. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kan være de tingene som ble nevnt over. Har du overklokka noe? Kan være PSUen som er litt mongo også. Prøv å gi komponenter som CPU eller RAM litt mer spenning (0.025 - 0,05 V mer). edit: Phatass skriveleif. (0.25 - 0.5V) :o *smelte CPU* Lenke til kommentar
levurax Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 ok.. Cpuen min er ikke varm. Hvis ikke jeg har VIRKELIG dårlig kontakt (CPU/VIFTE) Den er "kald" eller litt varm. Hden min er ikke varm. Har som regel kassa oppe. Jeg hadde pcen min på samma kontakt/sjøteledning som en annen pc og et annlegg. + litt annet.... Kan ha noe med det da.. Jeg har de nyeste til Ati korte og skal installere de nyeste til nForce.. HÅBER detta funker... Lei av at pcen restarter... Satt pcen på en annen kurs. Kanskje det hjelper. Jeg har feil raporten her nå.. Error Caused by a Device Driver Thank you for submitting an error report. Unfortunately, we cannot provide you with specific information about how to resolve this problem at this time. The information that you and other users submit will be used to investigate this problem. Analysis A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot determine the precise cause. Getting Help Depending on which situation is applicable to you, do one of the following: If this problem occurred after you installed a new hardware device on your system, the problem might be caused by the driver for the device. If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance. Some software, such as firewall and anti-virus software, also in installs drivers. If this problem occurred after you installed new software, the software might have installed a driver that caused the problem. If you know the manufacturer of the software, contact the manufacturer's product support service for assistance. If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service. Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update Web site. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update. For information about Microsoft Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 skal ikke ha noe å si om du har kobla annlegget pc, og skjermen på samme sjøteledning. jeg har fortiden skjermen min, laptoppen å den store maskina mi på samme sjøteledning, funker fett det. har ikke noe problemer. det samme har jeg hvis jeg setter den store pc`en min nede på rommet mitt. eller da har jeg annlegget, skjermen og boksen på samme sjøteledning ikke laptoppen da. funker fett uannsett. Lenke til kommentar
levurax Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Satt nettopp i Half life.. Skulle skjekke om jeg kunne skru av S ata i Biosen så når jeg skreiv quit i Hl consolen så restarta pcen.. Dritt assa... Jeg har ikke noe modda ting i kassa så det burde da gå greit med strøm. Har chiftech dragon kasse....Hvor setter jeg opp volt til cpu å sånn... Lenke til kommentar
bentose Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Dersom du har windows XP kan det kanskje lønne seg å skru av automatisk restart av maskina ved blåskjerm. Høgreklikk My Computer, Velg Properties, Advanced, Startup and Recovery Settings. Fjern hake ved Automatically restart. Dette er sikkert gjort for at vi skal tru at vi ikkje får blåskjerm lenger. Bent Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Dersom du har windows XP kan det kanskje lønne seg å skru av automatiskrestart av maskina ved blåskjerm. Høgreklikk My Computer, Velg Properties, Advanced, Startup and Recovery Settings. Fjern hake ved Automatically restart. Dette er sikkert gjort for at vi skal tru at vi ikkje får blåskjerm lenger. Bent Dette er genialt å gjøre, da får du blåskjerm som kan fortelle deg hva som er feil. "Dette er sikkert gjort for at vi skal tru at vi ikkje får blåskjerm lenger." Lenke til kommentar
maedox Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hvor setter jeg opp volt til cpu å sånn... Gå inn på Soft Menu III i BIOS. Ca. nederst på den sida står d no volt og no greier du kan stille på. Sett VCore opp et hakk (0.025V) til å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå