johansoy Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hei! Jeg har en Compaq Armada m300 med pIII 600 mhz prosessor og 64 mb ram, den er ca 1 år gammel. Jeg tenkte å innstallere mer ram og lurte på om noen visste hva slags ram som jeg kan bruke i den? Kan jeg bruke vanlig sd-ram? PC-en er en ultraportabel, er det da plass til sd-ram i den? Hilsen Øyvind Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Armada M300 bruker SDRAM, men ikke samme størrelse som stasjonære PC'er. Brikken er litt mindre og brukes i mange modeller fra Compaq. Andresen Data har godt utvalg av minne til Compaq til overkommelige priser. Jeg har selv oppgradert flere Compaq'er med Kingston minne og har ingen problemer med å anbefale det til M300. Ser at Komplett har noe som heter SO-DIMM som er rimeligere, jeg syns den ligner sterkt på minnet som sitter i M300 og M700. Dette passer nok til de fleste bærbare PC'er med PIII. Hvis du løfter av tastaturet (låsmekanismen sitter i bakkant) får du se brikken som sitter der. Hvis jeg husker riktig er det plass til to brikker der. [ Denne Melding var redigert av: simfan på 2002-02-13 23:51 ] Lenke til kommentar
johansoy Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå