Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En meget rar ip request....

Anbefalte innlegg

Hei, har et meget rart spm/ ip request....

Jeg bruker atm vpn og programmet er "Kepard" som tilbyr en liste over land og et visst antall iper jeg kan velge mellom... Problemet er bare at jeg er på jakt etter en spesiell type ip, og jeg har ikke ALL værdens forståelse rundt nettverk.. but here goes..

er på jakt etter en ip anno dette: XXX.XXX <- de to første delene spiller ingen rolle her. xxx.xxx.(tall som kan deles på 8! eks 80, 88 96 osv) og siste rekke skal være så lav som mulig.. helst under 20. altså noe slikt: XXX.XXX.80.20+- noen her som veit om et lignende program som kepard, som kan tilby lister over ip'er som en ja så si noob innenfor nettverk og ip verdenen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt spesielt forespørsel du har, men tror det blir litt vanskelig. IP-adresser går under autonome systemer, det vil si at IP prefikser er eid av og kontrollert av et eller flere selskaper. Så man kjøper seg rettigheter til å rå over en rekke IP-adresser, som for eksempel en ISP (Internet Service Provider) vil gjøre. Da kan de for eksempel kjøpe alle IP-adresser som starter på 157.38.xxx.xxx. Selskaper som rå over store IP- seksjoner blir tildelt AS (Autonomous System) nummer av IANA (Internet Assigned Numbers Authority) som blir gitt til RIRs (Regional Internet Registries).

Så for å finne det du spør etter må man finne ut hver som har rettigheten over IP-adressen du er på jakt etter og om at de som eier den tilbyr VPN tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...