Gå til innhold

[Løst] Trenger meninger angående en trafikksituasjon

Skiboks

Anbefalte innlegg

Hei!

Kolliderte for noen uker siden med en bil i et kryss, og min bil skal bli kondemnert. Bilen jeg kolliderte med brøt høyre regelen sin, og det skulle ikke være en vanskelig sak å løse, men forsikrings selskapet har vanskeligheter med å løse den, og jeg ender mest sannsynlig opp med delt skyld.

Først når jeg snakket med forsikrings selskapet sa de at det var en klar sak, og den som kolliderte i meg hadde skylden. Men etter at motparten nekter skyld, og vi begge har samme forsikrings selskap, begynner forsikrings selskapet dra ut tiden, venter fortsatt på en beslutning. De ringte meg igår å spurte hvor lenge jeg sto stille i krysset. Har det i det hele tatt noe å si? Jeg innrømte at jeg sto stille i 1,5 sekunder før jeg kjørte, da det var et uoversiktlig kryss og jeg måtte forsikre meg at det ikke kom biler fra høyre. De sa bare at da hadde de fått svar på det de lurte på, men jeg fikk ikke vite om det var en bra eller dårlig ting for meg.

Takk for alle svar

Endret av Skiboks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har vikeplikt, men begge skal være aktsom. iom at du da traff såpass langt bak på bilen, så vil jeg kanskje si at det er mulig å stille spørsmål ved aktsomheten din. (den andre er denne helt klar) Når du har 0 fart, det er uoversiktlig, du kjører rolig ut i vei, men klarer å treffe bilen så langt bak ..... da kjører du jo i den.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...