Isbilen Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Sånn funker desverre ikke det juridiske. Der er det heller at man selv har skylda for fylla. Ja, jeg er da ikke helt idiot. Det jeg mente var at det nok er dette som blir/burde bli hotellets innfallsvinkel 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 du har sel satt deg i denne situasjonen selv om du hadde et svakt øyeblikk. du må nok bare ta straffen og komme deg videre. men jeg skjønner godt at det er fortvilende for slikt havner i strafferegisteret. men jeg regner med at du har lært leksa di. hvem vet, kanskje kommer det noe godt ut av dette Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Spørsmål: Dersom man skal bli tatt for stjeling i butikk, er det ikke nok å spise opp sjokoladen, og fylle opp lommene dine med varer. Du må faktisk ha forlatt siste betalingspunkt, før du kan bli tatt for det. I butikker som Plantasjen osv. hvor de har varer stående på utsiden, kan du heller ikke bli straffet for stjeling før du har passert disse varene (Fordi du kan jo ha tenkt å ta med deg en pose med jord og ta med inn å betale) Hvordan vil dette fungere i praksis på utesteder? Når de forlater utgangsdøren på utestedet uten å ha betalt? Som Antatra skriver er det nok ikke noen generell regel om at du må ha passert noe slikt fysisk punkt med varen for at det skal foreligge tyveri (/naskeri). Lenke til kommentar
Nilsmi Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 du har sel satt deg i denne situasjonen selv om du hadde et svakt øyeblikk. du må nok bare ta straffen og komme deg videre. men jeg skjønner godt at det er fortvilende for slikt havner i strafferegisteret. men jeg regner med at du har lært leksa di. hvem vet, kanskje kommer det noe godt ut av dette Jovisst er det fortvilende. Fra min side ser jeg ikke på meg selv som en del av handlingen. Rent hypotetisk sett kan det sammenlignes med to personer som står i en butikk, den ene tar noe før den andre klarer å reagere. Skal begge da straffes? Kanskje en litt annen setting. Men jeg hadde fremdeles ikke tid til å reagere før vi ble tatt på fersken Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jovisst er det fortvilende. Fra min side ser jeg ikke på meg selv som en del av handlingen. Rent hypotetisk sett kan det sammenlignes med to personer som står i en butikk, den ene tar noe før den andre klarer å reagere. Skal begge da straffes? Kanskje en litt annen setting. Men jeg hadde fremdeles ikke tid til å reagere før vi ble tatt på fersken overtal han til å ta ansvar for det han gjorde. han fikk deg tross alt i trøbbel når han stjal. ingen vits at begge blir straffet for dette. om han likevel velger å trekke deg ned i dragsuget så er det ikke så mye du får gjort. hvorfor gikk dere inn på et stengt utested egentlig? jeg regner med at det ikke var for å se på veggmaleriene Lenke til kommentar
Nilsmi Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 overtal han til å ta ansvar for det han gjorde. han fikk deg tross alt i trøbbel når han stjal. ingen vits at begge blir straffet for dette. om han likevel velger å trekke deg ned i dragsuget så er det ikke så mye du får gjort. hvorfor gikk dere inn på et stengt utested egentlig? jeg regner med at det ikke var for å se på veggmaleriene Godt spørsmål. Det har seg at alle døre sto åpene. Det lå likevell i samme bygg og rett ved sidenav en bar der vi tidliger hadde tatt et par glass øl. Når vi skulle på toalettet var da døren til utestedet rett vedsidenav toalettet. Så vi ble nok nysejerrige. Gikk inn. Og der sto vi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå