Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor stort inntak av energidrink er farlig?

Anonym259235

Anbefalte innlegg

På skolen kjøper jeg en energidrink med 32mg koffein per 100ml. Det står også at den inneholder 0,4% taurin om dette har noe å si. De er på 330 ml hver. Hvis jeg drikker 1-2 sånne hver skoledag (5 dager i uken), vil det utgjøre en fare for meg som 16-17 åring?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På skolen kjøper jeg en energidrink med 32mg koffein per 100ml. Det står også at den inneholder 0,4% taurin om dette har noe å si. De er på 330 ml hver. Hvis jeg drikker 1-2 sånne hver skoledag (5 dager i uken), vil det utgjøre en fare for meg som 16-17 åring?

Vil ikke tro det har noen annen negativ effekt enn det ekstremt høye inntaket av sukker jevnlig konsum av slike drikker medfører. Det er jo klart at dersom du trener og er aktiv så skal det mye til at du legger på deg.

Personlig ser jeg ikke vitsen i å bruke et lass av penger på slike "energidrikker" som kort og greit bare er en 1/2 liter blanding av mye sukker, koffein og vann. En god kopp svart kaffe gjør jobben like godt og er både et sunnere og billigere alternativ.

Endret av ostenxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal nok mer koffein til enn det der for at du blir forgiftet. 32mg*6,6=211mg koffein. Det tilsvarer en 2-3 kopper kaffe.

Smaker godt? Det er en sur og syrlig ekkel smak stappet fullt med sukker. Skjønner ikke hvorfor du synes dette smaker godt

Noen liker pultost også. Smak er subjektivt.

Når det er sagt er det ikke spesielt bra for deg med tanke på tannskader og ev. overskudd av kalorier.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Blir litt stress å ha med et kjøleskap på skolen, så tror jeg står over. Men takk for tips. Haha.

Trakt kaffen på kvelden før du skal på skolen. Peis i 100 - 200 gram sukker per liter sort kaffe. La det kjøle seg ned i kjøleskapet over natten og ha det på en termos som du drar med på skolen. Mer en nok koffein til å fremprovosere ujevn sinusrytme og mer enn nok sukker til å bli feit dersom du ikke trener jevnlig.

Genialt og billig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...