Pango Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har en XP2100 CPU med en "EKL Blade XP Controlled Socket A (20704001041) opp til AMD XP3200+" kjøler på, det er fire 80x80 mm vifter i kassen, under full load er det ca 30-31 grader i kassen og 70 grader på CPUen, er ikke det jævla varmt? Hva kan grunnen til at den er så varm være? Med den kjøleren jeg hadde før, som en person på Komplett Data hevdet "passet" (husker ikke hva den kjøleren het), var temperaturen under full load på 85 grader. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Det var usannsynlig varmt... hvis du ikke har overklokket den, viften sviver bra og du bruker kjølepasta - du bruker det ikke sant? Lenke til kommentar
Star Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Noe burde jo være feil iallefall... bruker du kjølepasta? Har selv en 2500+ med en 2200+ vifte som har goop, silikon og sølvblanding på.. ligger på 40-45c load Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Er det en Palomino? XP2100+ Palomino blir svært varm. Temperaturene du nevner er helt normale med en aluminiumskjøler. Sålenge systemet er stabilt er det ingen grunn til å være bekymret, men tempen bør ikke stige så mye mer enn dette. Hvis du vil ha lavere temp må du skaffe deg en enda bedre kjøler med kobberplate, f.eks. en Glacialtech 2500Pro. Lenke til kommentar
Pango Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Ja, bruker kjølepasta, den er ikke overclocket. Denne kjøleren har forresten kobberplate også. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hei , jeg har en XP2100+ , ikke overklokket.(T'bred) Kjører på et Asus A7N8X brett , med CoolerMaster Aero 7+ kjøler. Ifølge HK så ligger CPU temp. på ca 40C eller noe sånt(med arbeid) Hvis man legger på endel for å korrigere HK sensorene , så ligger den på 45-50? , har aldri tatt på kjøleribba og kjent noe høyere enn lunken. Du svarte ikke på om det var Palomino eller T'bred , men hvis det er sistnevnte ville jeg gått i BIOS og sett på spenningen(Vcore) på prosessorren. Denne skal vel være 1.6 eller noe sånt? hvis du har lekt deg med overklokking engang , og glemt å skru ned denne , så kan CPU bli "litt" varmere enn normalt!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hadde samme problem, alluminiumkjølere er ikke bra kjøp heller en god kobbervifte som slk 900 med en 19db papst. Har du prøvd å ta på ribben, er den gloheit?, prøvd å åpne døren for å se om temperaturen har gått ned? kan si at med min 1900+ palomino og en zalman cps 6500 kjører jeg på 57 grader load i 20 grader rom. Bruker du asus pcprobe kan programmet vise feil på opptil 10-15 grader så pass på, bruk heller mainboardmonitor5. Det kan hende at det ogå hjelper med en iosoppdatering. Lå selv på 75 grader engang med en jallakjøler i at aopen q45 :-/ Lenke til kommentar
notorled Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg har selv en xp2500+ og en volcano 11 vifte som jeg kjøpte hos microplex til 300-400kr. Denne vifta har en egen heatsink detector som styrer hastigheten i forhold til temperaturen på cpuen. Har ikke hatt noen problemer med den. Bortsett fra at vifte-dekselet er litt i det største laget, men så kjøler den jo opp til xp3400+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå