Gå til innhold

Hjelp til Gaming pc for MAKS 15000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop komfet meg og vil bruke noen av pengene på en gaming pc, men jeg vet ikke hvilke deler jeg bør velge. Pcen skal bli brukt til gaming og litt video redigering. Spillene jeg vil spille er Battlefield3/4, CS, DayZ, Arma3 og Planetside2. Alle spillene håper jeg å kunne spille på maks grafikk.

Jeg vil helst ha en prosesor fra Intel som jeg kan overclocke, og et grafikkort fra Nvidia. Denne pcen skal koste maks 15k oig det er med skjerm.

Tusen takk for at du leste dette og jeg håper du kan hjelpe meg med dette. Ha en fin dag.

Denne pcen skal også bli brukt på lan, så vil ha et fint case med vindu.

Endret av MatsTF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Så kult, jeg også.

Her har du et oppsett:

254bb.png

Tok meg hvite sleevings kabler i tillfelle om du ville ha det litt hvit inni. Du kan alltids droppe dem eller velge mellom rød og blå. The choice is yours.

Uansett, synes det er et greit oppsett for pengene som vil bringe deg mye glede. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Windows 8, ingen vits å gå tilbake en generasjon som jeg har skrevet flere ganger.

Om du finner Win8 ræva så kjøper du eller laster du ned gratis startmeny. Da blir det som Windows 7 bare med 2 fps ekstra, lol.

deb0d.png

Med OS i denne lista her. Fant den mer "fap fap" enn fflex sin for å være ærlig men koster en ekstra høvding.

Lenke til kommentar

Her har du et forslag fra prisguide.no. Skulle oppfylle de fleste kravene dine. Følger ikke med skjerm, for det er jeg ikke så god på. Men lista jeg har satt opp har litt å gå på, så det burde ordne seg :)

Kan anbefale å bestille fra dustinhome.no

Lenke til kommentar

tusen takk for svar, men er windows 7 eller 8 best?

Windows 8 er nyest og har bedre ytelse. Kan derfor regnest som "best".

Kan være litt vanskelig å lære seg til å begynne med hvis du ikke har prøvd det før, men det går seg vel til. Neste versjon av w8 kommer uansett til å ligne mer på w7 :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Dustin er my one and only på det meste innen hardware og elektronikk. Super levering og gode priser.

deb0d.png

Værtfall noe jeg ville gått for da men. Du får se hva som passer deg best.

Windows 8 er nyest og har bedre ytelse. Kan derfor regnest som "best".

Kan være litt vanskelig å lære seg til å begynne med hvis du ikke har prøvd det før, men det går seg vel til. Neste versjon av w8 kommer uansett til å ligne mer på w7

Bumpdibumpbump

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt PC med 15 000,- som maksbudsjett hadde jeg gått for et av disse oppsettene:

Oppsett 1 med AMD-skjermkort (Anbefalt)!

wABb7GY.png

ASUS Radeon HD 7970 Matrix Platinum er bestillingsvare, så merk deg det. Ellers er det mulig å finne et alternativ til det.

Oppsett 2 med nVidia-skjermkort:

IwaXFEM.png

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt PC med 15 000,- som maksbudsjett hadde jeg gått for et av disse oppsettene:

Oppsett 1 med AMD-skjermkort (Anbefalt)!

wABb7GY.png

ASUS Radeon HD 7970 er bestillingsvare, så merk deg det. Ellers er det mulig å finne et alternativ til det.

Oppsett 2 med nVidia-skjermkort:

IwaXFEM.png

vil ha i7 og nvidia kort fordi de er best til redigering

Lenke til kommentar

vil ha i7 og nvidia kort fordi de er best til redigering

Da er dette det endelige oppsette jeg anbefaler(ditt ønske tatt i betraktning):

sIdh00B.png

Men en i5-3570K hadde ikke vært så mye tregere. I tillegg er ASUS HD 7970 Matrix Platinum blant de beste gamingskjermkortene der ute om man ser vekk fra GTX Titan.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Man kjøper ikke en BenQ møkkaskjerm til 1000 kr på et oppsett til 15K, just saying.

Da endrer man heller til GTX 670 som gir tilnærmet identisk ytelse som GTX 680, og legger pengene i skjerm

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...